  • 1. Data: 2005-03-02 18:28:38
    Temat: vat od umowy o dzielo
    Od: "m" <m...@a...pl>

    Witam,
    pracuje na umowe o dzielo w wydawnictwie (ktore ma bodajze 0% VAT ze wzgledu
    na dzialalnosc kulturalna) i wykonuje tam glownie projekty stron www (50%
    kosztow uzyskania przychodu z przeniesieniem praw autorskich) - nie jestem
    nigdzie zatrudniona na umowe o prace.

    W pewnych przypadkach podobno po przekroczeniu jakiegos progu przychodu,
    osoba pracujaca na umowe o dzielo powinna zaczac prowadzic ewidencje i od
    nadwyzki odprowadzic podatek VAT.

    Czy ktos moglby mi wyjasnic czy moj przypadek pod to podlega czy nie? Bo
    ustawe niby przejrzalam, ale nadal nie jest to dla mnie jasne.
    Z gory dziekuje za odpowiedz,
    m.

  • 2. Data: 2005-03-02 21:42:08
    Temat: Re: vat od umowy o dzielo
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "m" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy ktos moglby mi wyjasnic czy moj przypadek pod to podlega czy nie? Bo
    > ustawe niby przejrzalam, ale nadal nie jest to dla mnie jasne.

    w US tlumaczyli mi to tak:
    jest sobie sprzataczka i dwa przypadki:
    1. przychodzi do pracodawcy ten daje jej wiadro i szmate - wtedy nawet po
    przekroczeniu limitu sprzataczka nie musi placic VAT
    2. przychodzi do pracodawcy z wlasnym wiadrem i szmata - wtedy po
    przekroczeniu limitu misi placic VAT

    a limit ustawowy
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/8502,czy-jestem-
    podatnikiem-vat.htmlc

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/2116,umowa-o-dzi
    elo-z-pracodawca.html

    ciekawe co napisza inni :-)

    TB

  • 3. Data: 2005-03-03 12:26:25
    Od: Pawel Wolniewicz <p...@o...pl>

    m wrote:

> [...]
    > osoba pracujaca na umowe o dzielo powinna zaczac prowadzic ewidencje i od

    Według informacji z mojego US podatek VAT musi zapłacić każda osoba, której
    dochód z umów o dzieło przekroczy w ciągu roku (lub przekroczył w zeszłym)
    limit 10 tys. euro (obecnie 43800 zł).

    Jeżeli zarobki są mniejsze, to należy prowadzić uproszczoną ewidencję (czyli
    spisywać dochody z kolejnych umów i sumować je, aby ustalić ew. moment
    przekroczenia limitu), natomiast nie trzeba się rejestrować jako płatnik
    VAT, samego VAT-u też się nie płaci.

    Pozdrowienia