    From: Pawel Wolniewicz <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: vat od umowy o dzielo
    Date: Thu, 03 Mar 2005 13:26:25 +0100

    m wrote:

    > Witam,
    > pracuje na umowe o dzielo w wydawnictwie (ktore ma bodajze 0% VAT ze
    > wzgledu na dzialalnosc kulturalna) i wykonuje tam glownie projekty stron
    > www (50% kosztow uzyskania przychodu z przeniesieniem praw autorskich) -
    > nie jestem nigdzie zatrudniona na umowe o prace.
    >
    > W pewnych przypadkach podobno po przekroczeniu jakiegos progu przychodu,
    > osoba pracujaca na umowe o dzielo powinna zaczac prowadzic ewidencje i od
    > nadwyzki odprowadzic podatek VAT.

    Według informacji z mojego US podatek VAT musi zapłacić każda osoba, której
    dochód z umów o dzieło przekroczy w ciągu roku (lub przekroczył w zeszłym)
    limit 10 tys. euro (obecnie 43800 zł).

    Jeżeli zarobki są mniejsze, to należy prowadzić uproszczoną ewidencję (czyli
    spisywać dochody z kolejnych umów i sumować je, aby ustalić ew. moment
    przekroczenia limitu), natomiast nie trzeba się rejestrować jako płatnik
    VAT, samego VAT-u też się nie płaci.

    Pozdrowienia