    From: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wciaz sie gubie w srodkach trwalych
    Date: Fri, 7 May 2004 16:51:46 +0200

    > A dlaczego? Jeśli normalna działalność jest w całości opodatkowana to
    zakupy
    > dalej są związane ze sprzedażą opodatkowaną i podlegają odliczeniu w
    > całości.

    Jeżeli podatnik dokonuje sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej, to podatek
    naliczony przy zakupach jest odliczany od podatku należnego tylko w tej
    części, która jest związana ze sprzedażą lub czynnością opodatkowaną.
    Podziału podatku na część odliczoną i nieodliczoną można dokonać wprost
    przez przyporządkowanie przedmiotowe towarów i usług albo przez obliczenie
    wskaźnika procentowego przy sporządzaniu deklaracji VAT-7.

    I tutaj odpowiadam na twoje pytania, tak samo myślałam jak Ty. W postach
    grupa sugerowała (a temat był poruszony stosunkowo niedawno) ze trzeba
    koszty wyliczac wg proporcji, mimo, iż sprzedaż srodka trwałego nie jest
    podstawowym rodzajem działalnosci.

    Zadzwoniłam do dwóch US przedstawiłam sytuacje ze chodzi o sprzedaż zw
    srodka trwałego ... itp itd ... i przesymatyczna Panie powiedziała tak samo
    co grupa, że jeżeli nie jesztem w stanie zakwalifikowac kosztów do jakiej są
    przynbalezne sprzedązy czy 22% czy zw (sprzedaż sr. trwałego) to koszty
    musze wyliczyc wg wskażnika...

    Pozdrawiam,

    Zulka