  • 1. Data: 2004-05-07 11:12:27
    Temat: wciaz sie gubie w srodkach trwalych
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Sprzedalem jako firma samochod wprowadzony wczesniej jako uzywany do
    firmy (KPiR). Jako ze VAT od niego nie byl odbierany - teraz poszedl
    jako sprzedaz zwolniona. Czy mam to umieszczac w ewidencji sprzedazy ?
    Powiedzmy - owszem, w koncu istnieje faktura VATowska. Tylko teraz -
    wydaje mi sie ze to nie wchodzi w procedury rozliczania strukturalnego
    bo to byl ST a nie towar sprzeedawany klientom.

    Robie jakis blad w powyzszym rozumowaniu ?
    ---

    czeslaw_AT_demon_slp_pl

  • 2. Data: 2004-05-07 13:07:13
    Temat: Re: wciaz sie gubie w srodkach trwalych
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    Uzytkownik "czeslaw" <n...@d...slp.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > bo to byl ST a nie towar sprzeedawany klientom.
    >
    > Robie jakis blad w powyzszym rozumowaniu ?

    Sprzedaz w KPIR srodka trwalego ksieguje sie w poz. 8
    w VACie - stawka zw w ewiedencji sprzedazy, a w ewidenmcji zakupów- koszty
    wg struktury.

    Ostatnio mialam taki sam problem :)

    POzdrawiam,
    Zulka

  • 3. Data: 2004-05-07 13:11:25
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > w VACie - stawka zw w ewiedencji sprzedazy, a w ewidenmcji zakupów-
    koszty
    > wg struktury.
    > Ostatnio mialam taki sam problem :)
    A dlaczego? Jeśli normalna działalność jest w całości opodatkowana to zakupy
    dalej są związane ze sprzedażą opodatkowaną i podlegają odliczeniu w
    całości.
    Darek

  • 4. Data: 2004-05-07 13:46:34
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-05-07 15:07, Użytkownik izullka napisał:
> [...]

    > Sprzedaz w KPIR srodka trwalego ksieguje sie w poz. 8
    > w VACie - stawka zw w ewiedencji sprzedazy, a w ewidenmcji zakupów- koszty

    Dzieki. Z grubsza tak robie ale potwierdzenie od kogos uspokaja.

    To bądź miła i rozjaśnij mi jeszcze jedną papierowa watpliwosc:

    Zakup:
    Benzyna, nie mam prawa odliczyc VAT.

    Wpisuje do ewid. zakupow cala kwote do brutto i jeszcze raz do kolumny
    "zakuy za ktore nie przysluguje odliczenie" (kol 23) ale NIE WPISUJE do
    kol 10 i 11 (zakupy 22%) (choc przeciez zakupilem to placac te 22%) -
    niemniej jesli wpisze to potem przy sumowaniu rozsypie mi sie cala
    deklaracja VATowska, nic nie bedzie wiadomo skad sie wzielo.

    Robie zle czy dobrze ?

    > POzdrawiam,
    > Zulka

    I nawzajem na ten deszczowy weekend. Taki deszcz to i tak nic w
    porownaniu z tym czym nas oblewa US & MinFin.
    ---

    czeslaw_AT_demos_slp_pl

  • 5. Data: 2004-05-07 13:48:18
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-05-07 15:11, Użytkownik pisarz napisał:

    > A dlaczego? Jeśli normalna działalność jest w całości opodatkowana to zakupy
    > dalej są związane ze sprzedażą opodatkowaną i podlegają odliczeniu w
    > całości.

    Mam wrazenie ze Zula to miala na mysli. Nie mogla wiedziec czy ja
    sprzedaje tylko 22% wiec ogarnela szerzej.

  • 6. Data: 2004-05-07 14:51:46
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    > A dlaczego? Jeśli normalna działalność jest w całości opodatkowana to
    zakupy
    > dalej są związane ze sprzedażą opodatkowaną i podlegają odliczeniu w
    > całości.

    Jeżeli podatnik dokonuje sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej, to podatek
    naliczony przy zakupach jest odliczany od podatku należnego tylko w tej
    części, która jest związana ze sprzedażą lub czynnością opodatkowaną.
    Podziału podatku na część odliczoną i nieodliczoną można dokonać wprost
    przez przyporządkowanie przedmiotowe towarów i usług albo przez obliczenie
    wskaźnika procentowego przy sporządzaniu deklaracji VAT-7.

    I tutaj odpowiadam na twoje pytania, tak samo myślałam jak Ty. W postach
    grupa sugerowała (a temat był poruszony stosunkowo niedawno) ze trzeba
    koszty wyliczac wg proporcji, mimo, iż sprzedaż srodka trwałego nie jest
    podstawowym rodzajem działalnosci.

    Zadzwoniłam do dwóch US przedstawiłam sytuacje ze chodzi o sprzedaż zw
    srodka trwałego ... itp itd ... i przesymatyczna Panie powiedziała tak samo
    co grupa, że jeżeli nie jesztem w stanie zakwalifikowac kosztów do jakiej są
    przynbalezne sprzedązy czy 22% czy zw (sprzedaż sr. trwałego) to koszty
    musze wyliczyc wg wskażnika...

    Pozdrawiam,

    Zulka

  • 7. Data: 2004-05-07 15:15:25
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

> [...]
    > niemniej jesli wpisze to potem przy sumowaniu rozsypie mi sie cala
    > deklaracja VATowska, nic nie bedzie wiadomo skad sie wzielo.

    albo nie wpiszesz wogole do Ewidencji VAT (nie masz prawa odliczenia faktury
    za paliwo) albo w piszesz w pozycji Pozostałe zakupy (bez prawa do
    odliczenia) wartośc netto i VAT.

    Wartości netto i podatek VAT z zakupów pozostałych nie wykazujesz w
    deklracji VAT-7.

    Dodam, że nie ma wzorca ewidencji VAT, więc mogą być różne ewidencje na
    rynku. Przez MF podane jest minimum, które ewidencja powinna zawierac.

    Serdecznosci i oby weekend był słoneczny :))

    Zulka

  • 8. Data: 2004-05-07 15:49:10
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    zajżyj do atku umowa cywilnoprawna czy faktura

    Pozdrawiam,
    zulka

  • 9. Data: 2004-05-07 15:55:08
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    > zajżyj do atku umowa cywilnoprawna czy faktura

    uppssssssssssssssss....
    przepraszam najmocniej
    ZAJRZYJ do watku

    Serdecznosci
    Zulka

  • 10. Data: 2004-05-07 16:04:23
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Witam serdecznie !
    Oczywiście, nie mam wątpliwości co do słuszności takiego postępowania,
    też bym tak uczynił. Moja uwaga była raczej w kontekście okazjonalnej
    sprzedaży zwolnionej w działalności 100% opodatkowanej.
    Dzięki za zainteresowanie.
    Pozdrawiam
    Darek