    From: "juntam" <j...@U...TOgazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: właściwość miejscowa urzędu do kontroli podatkowej
    Date: Wed, 28 Feb 2007 00:13:47 +0100

    > US może podatnika wezwać wraz z dokumentami
    >
    > w innym przypadku wszyscy zlecaliby księgowość firmom z oddziałem w Paryżu albo
    > Dublinie ;)
    >
    > Pozdrawiam

    ... z ordynacji podatkowej:
    Art. 281a.Podatnicy, płatnicy, inkasenci oraz następcy prawni mogą, w formie
    pisemnej, wyznaczyć osobę fizyczną, która będzie upoważniona do ich reprezentowania w
    trakcie kontroli podatkowej, oraz zgłosić tę osobę naczelnikowi urzędu skarbowego
    właściwemu w sprawie opodatkowania podatkiem dochodowym, wójtowi, burmistrzowi
    (prezydentowi miasta).

    taka osoba (np. doradca podatkowy), który prowadzi rachunkowość i przechowuje
    dokumenta (uprzednio zgłoszony Naczelnikowi US), a jednoczesnie jest na terytorium
    innego US, powinna byc wg mnie pierwszym adresatem wezwania do kontroli (a nie
    Podatnik, ktory zajmuje sie dzialalnoscia operacyjna), co mnie obchodzi, ze to inna
    wlasciwosc US, niech USy sie dogadaja miedzy soba (bez mojego udzialu), ktory US
    winien przeprowadzic kontrole.