  • From: "Marek" <w...@o...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wpłaty bankowe
    Date: Wed, 25 Jun 2003 19:48:06 +0200

    Użytkownik "Jarek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bdc0gk$leo$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Prowadzę malutką firmę - udostępniam internet paru ludzikom. Całą
    księgowoś
    > prowadzę sam - jestem na książce.
    > Nie wiem w jaki sposób zaksięgować wpłaty od ludzi na konto firmowe. te
    > wpłaty to jedyne przychody, nie licząc 1 czy 2 faktur w miesiącu ..
    > Nie chcę żeby US się do mnie przyczepił ... ;(
    >
    > Pozdrawiam
    > Jarek

    Czy są to usługi telekomunikacyjne? bo wtedy:

    Rozporządzenie ministra finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym
    § 36. 1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych mogą nie zawierać
    danych dotyczących nabywcy, określonych w § 35 ust. 1 pkt 2.
    2. Faktury wystawiane:
    3) nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii elektrycznej
    i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 105 i poz. 125-128
    załącznika nr 3 do ustawy,
    - mogą nie zawierać danych określonych w § 35 ust. 1 pkt 2 i 13 dotyczących
    nabywcy, a podpis osoby uprawnionej do wystawiania faktur może być
    zastąpiony na fakturach wystawianych nabywcom, o których mowa w pkt 3,
    danymi umożliwiającymi identyfikację tej osoby.

    Wystaw więc faktury i po kłopocie.