  • 1. Data: 2003-06-25 11:19:42
    Temat: wpłaty bankowe
    Od: "Jarek" <i...@g...pl>

    Witam.
    Prowadzę malutką firmę - udostępniam internet paru ludzikom. Całą księgowoś
    prowadzę sam - jestem na książce.
    Nie wiem w jaki sposób zaksięgować wpłaty od ludzi na konto firmowe. te
    wpłaty to jedyne przychody, nie licząc 1 czy 2 faktur w miesiącu ..
    Nie chcę żeby US się do mnie przyczepił ... ;(

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-06-25 17:48:06
    Temat: Re: wpłaty bankowe
    Od: "Marek" <w...@o...home.pl>

    Użytkownik "Jarek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpłaty to jedyne przychody, nie licząc 1 czy 2 faktur w miesiącu ..
    > Nie chcę żeby US się do mnie przyczepił ... ;(

    Czy są to usługi telekomunikacyjne? bo wtedy:

    Rozporządzenie ministra finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym
    § 36. 1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych mogą nie zawierać
    danych dotyczących nabywcy, określonych w § 35 ust. 1 pkt 2.
    2. Faktury wystawiane:
    3) nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii elektrycznej
    i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 105 i poz. 125-128
    załącznika nr 3 do ustawy,
    - mogą nie zawierać danych określonych w § 35 ust. 1 pkt 2 i 13 dotyczących
    nabywcy, a podpis osoby uprawnionej do wystawiania faktur może być
    zastąpiony na fakturach wystawianych nabywcom, o których mowa w pkt 3,
    danymi umożliwiającymi identyfikację tej osoby.

    Wystaw więc faktury i po kłopocie.

  • 3. Data: 2003-06-25 19:54:29
    Od: "Jarek" <i...@g...pl>

    Są to usługi telekomunikacyjne..........

    > Wystaw więc faktury i po kłopocie.

    To znaczy, że na każdą wpłatę, która widnieje na koncie bankowym tworzę
    fakturę (w umowie z każdą osobą jest punk mówiący o wystawieniu faktury bez
    jej podpisu) i księguję ją tego dnia, gdy dostałem wpłatę...
    a co z oryginałem .. ??
    Może lepiej do każdego wysyłać poleconym fakturę?? (nie uśmiecha mi się to
    troszkę)
    jestem w kropce ...
    <J>

  • 4. Data: 2003-06-26 12:39:13
    Od: "Marek" <w...@o...home.pl>

> [...]
    > a co z oryginałem .. ??
    > Może lepiej do każdego wysyłać poleconym fakturę?? (nie uśmiecha mi się to

    Najpierw powinienas wystawic fakture a potem oczekiwać wplaty.
    Jakies rozliczenie im się należy (np. za przerwy w dostępie do netu trwające
    ponad godzinę)
    Porównaj z TPSA - wysyłają faktury zwykłym listem. Można tez dostarczać
    bezposrednio.
    Chyba raz w miesiącu ktoś może je roznieść.
    Marek