    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Date: Wed, 18 Apr 2007 15:54:43 +0200

    On Wed, 18 Apr 2007, mvoicem wrote:

    > Obietnice wyborcze są jak reklama. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pozwie
    > Garnier czy inne Loreal bo mu włosy zwiększyły puszystość o 14% a w reklamie
    > obiecywali 15%.

    Zapomniałeś dopisać: "w Polsce".
    Znana firma produkująca materiały budowlane (nazwa mi wywietrzała) miała
    w Niemczech przeprawę za reklamę kleju malarskiego, na której facio
    wisiał na pędzlu przyklejonym do sufitu.
    Uwierzysz, że ich klej rzeczywiście wytrzymał zarządzoną przez sąd
    próbę powieszenia 75 kG (uznali że "facio" mógł tyle mieć :>) na
    pędzlu ichnim klejem przyklejonym do sufitu?
    :)
    No i trzeba by sprawdzić czy w tej reklamie obiecują czy PRZECIĘTNIE
    przybędzie 15% czy KAŻDEMU ;)

    > A nawet jakby takie obietnice były ścigalne to:
    > - byłby szalony kłopot z udowodnieniem że poseł obiecał to co obiecał

    ...na piśmie.

    > - spektrum interpretacji jest duże

    Nie wątpię. Obietnice byłyby dość mgliste :)
    Ale tzw. "przeciętni ludzie" tego nie lubią, więc broń byłaby obosieczna,
    coś taki kandydat musiałby jasno obiecać.

    > - poseł zabezpieczałby się na lewo, żeby w razie "wpadki na
    > obietnicy" mu się to posłowanie zwróciło.

    :)

    pzdr, Gofryd