eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwspólnoty mieszakniowe nie odsprzedają mediów swoim członkom › Re: wspólnoty mieszakniowe nie odsprzedają mediów swoim członkom
  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wspólnoty mieszakniowe nie odsprzedają mediów swoim członkom
    Date: Mon, 5 Jan 2004 23:57:53 +0100

    Użytkownik "Maciej Tertelis" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:btc9aq$8t8$1@inews.gazeta.pl...

    > Wciąż jednak jak rozumiem nierozwiązany pozostaje problem dla gminy i jej
    > najemców. Gmina dostaje od wspólnoty notę księgową na wartość brutto
    > wynikającą z podziału kosztów ciepła na jej udział (czy też powierzchnię
    > lokali komunalnych). Gmina zmuszona jest dalej, obciążając najemców, dodać
    > do sumy brutto 22% VAT, co daje nam obciążenie najemcy ponad dwukrotną
    > wartością podatku VAT.
    >
    > Proszę o pomoc, jak uniknąć tego naliczania.

    [....]
    > Pozdrawiam,
    >
    > Maciej Tertelis

    Nie podoba mi się to zdanie: "Gmina zmuszona jest dalej,....". Proszę o
    wyjaśnienie dlaczego to gmina jest zmuszona?
    Gmina jako członek wspólnoty mieszkaniowej kupuje ciepło dla swoich
    najemców. Sama pewnie nie może odsprzedawać energii bo nie posiada koncesji
    na obrót energią (wymóg ustawy Prawo energetyczne).
    Jakby nie patrzyć to najlepiej sprzedać owe mieszkania (te we wspólnotach).
    A do tego czasu opłaty za energię wnieść do czynszu płaconego przez
    najemców.

    Marek