    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: współwłasność samochodu a DG
    Date: Thu, 26 May 2005 00:56:46 +0200

    On Tue, 24 May 2005, Ania wrote:

    >+ Witam....po przeszukaniu archiwum i konwersacji z US jestem nadal
    >+ niedoinformowana:(a mianowicie co najlepiej zrobić w takiej sytuacji:
    >+ -działalnośc gospodarcza Pana X( KPiR ,zwoniony jeszcze z vat) jest wpisany
    >+ jako dowodzie rejestracyjnym jako współwłaściciel samochodu ,właścicielem
    >+ jest osoba zupełnie obca (podatkowo) by mieć możliwość prowadzenia książki
    >+ przebiegu pojazu a co za tym idzie również odliczać paliwo należy:

    Rozumiem iż *nie chce* skorzystać z prawa amortyzowania części
    pojadu (i komplikowania sobie przy sprzedaży), tak ? :)

    >+ - sporządzic umowę użyczenia przez właściciela współwłaścicielowi (Pan X)
    >+ ale,nieodpłatne świadczenie zgodnie z KC jest niezawsze tolerowane przez US
    >+ :)

    Nie kombinujesz nadmiernie ?
    Zastrzegam iż samochodologiem słabym jestem :)
    Ale... ale przecież *współ*właściciel *ma prawo* do korzystania
    z pojazdu. Powinna obowiązywać zasada "każdy płaci za swoje"... :)
    W przepisach jest zastrzeżenie "w tym także będącego własnością",
    nie ma zastrzeżenia że stanowiącego współwłasność nie... !
    Coś źle pisze ?

    >+ -umowa najmu-hm...ok,ale za ile?

    Czekaj. Masz mieszkanie w budynku. OK - mieszkanie twoje,
    ale budynek nie (masz tylko *współwłasność* korytarza,
    piwnic, dachu...): powiadasz że musisz *wynająć* część klatki
    żeby móc z korytarza korzystać ? :)

    >+ -umowa kupna sprzedaży...wg czego ustalić wartość sprzedawanej
    >+ części?proporcjonalnie do "wkładu" w zakup?

    IM*H*O jeśliby samochod miał np. "iść do amortyzacji" to tak: czynność
    nazywa się zniesieniem współwłasności i opisana jest w ustawie
    o PCC :)
    Jak *nie trzeba* znosić... to ja bym się zastanowił co i po co
    zmieniać...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)