    From: Piotr <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wykup ciężarowego - leasing
    Date: Mon, 27 Sep 2004 17:40:27 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Mon, 27 Sep 2004, Piotr wrote:
    > [...]
    >
    > Gdzie wyczytałeś, bo nie widzę ? ;)
    > Przecież bez OC *nie wolno ci używać pojazdu* do celu dla
    > którego go kupujesz. A do EST możesz go wpisać *po* "przyjęciu
    > do używania". Czyli *po* zapłaceniu OC. A wg ustawy wszystkie
    > wydatki poniesione PRZED wpisem idą w amortyzację.
    > Poproszę o link do źródła o którym piszesz :) !

    O kurcze! To źródło co widziałem w googlu to o ubezpieczeniu samochodu
    już używanego. Nie uświadomiłem sobie odnosząc to do ubezpieczenia, że
    zmienia coś fakt, że chodzi o kupno nowego samochodu.

    To w takim razie gdzie mam rozliczyć OC?
    Wychodzi na to, że i tak powinno wejść w koszty, bo muszę je kupić
    używając samochód na podstawie umowy leasingowej, a wtedy OC jest
    przecież moim kosztem? Rozliczam się memoriałowo, jeżeli to cokolwiek
    zmienia(?).

    Tak BTW, czy OC nie jest niezbędne do jeżdżenia po drogach publicznych?
    Mam kawałek "drogi" gruntowej to może przyjęcie samochodu do użytkowania
    nastąpi przed zapłaceniem OC i wszystko będzie w porządku, tylko strach
    pozostanie :)

    Pozdrowienia

    Piotr Morawski