    From: "j709" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wykup sam. po leasingu
    Date: Wed, 23 Oct 2002 00:32:18 +0200

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aotvur$mm$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Użytkownik "Kinga" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > powinnam
    > na
    > >

    > Witam,
    > proponuję lekturę umowy leasingu.
    > Dodatkowy element, który należy rozważyć, to data zawarcia umowy.
    > Pozdrawiam

    A kto uwierzy, że spłaciwszy samochód pozwalasz osobie trzeciej kupić go za
    cenę uwzględniającą spłatę ? Przekręt (kupno "na szwagra") czuć z daleka.
    Część urzędasów podatkowych ogłupiała, bo sami sygerowali sprzedaż "na osobę
    trzecią" i teraz im głupio. Logika i prawo podpowiadają że:
    1. TY: jeśli działasz w imieniu osoby prawnej, rezygnując z kupna działasz
    na jej szkodę (odpowiedzialność karna); w każdym wypadku przy rezygnacji z
    kupna rozgarnięty urzędnik powinien ci zarzucić uchylanie się od podatku
    (zmniejszyłeś obciązenia w czasie trwania umowy, to je oddaj gdy wygasła, a
    oddasz mając przychody z przedmiotu a nie mając kosztów (amortyzacji i opłat
    leasingowych).
    2. OSOBA TRZECIA: jeśli jest fizyczna, można żądać aby wykazała dochód
    (róznica między wartością rynkową a ceną zakupu),
    3. FIRMA LEASINGOWA: przy sprzedaży osobie trzeciej w miarę rozgarnięty
    urzędnik powinien jej zarzucić sprzedaż rzeczy za cenę niższą od rynkowej,
    bez uzasadnionej przyczyny, i powiększyć przychód o przychody o różnicę jak
    w pkt 2.
    Jeśli urzędy skarbowe i UKS tak nie robią, to są głupi, albo głupio się
    czują bo sami doradzali sprzedaż osobie trzeciej.
    Reasumując: gdy nie uważałeś jak robiłeś, rób jak uważasz.