  • 1. Data: 2009-10-18 13:03:26
    Temat: wyliczanie dochodu KPiR
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Czy remanent bierzemy pod uwage przy wyliczanie dochodu kazdego miesiaca czy
    dopiero wowczas gdy liczymy za caly rok dochod.
    I druga sprawa jak to liczyc gdy przeprowadzono w srodku roku np. na zadanie
    us dodatkowy remanent?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-18 13:15:25
    Temat: Re: wyliczanie dochodu KPiR
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-10-2009 o 15:03:26 wspolna-flaszka.pl

> [...]
    > czy dopiero wowczas gdy liczymy za caly rok dochod.
    > I druga sprawa jak to liczyc gdy przeprowadzono w srodku roku np. na

    Oficjalny remanent uwzględnia się na bieżąco.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-18 13:30:28
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > zadanie us dodatkowy remanent?

    Oficjalny remanent uwzględnia się na bieżąco.

    czyli w trakcie roku - od sycznia do listopada - koszt to :
    remanent poczatkowy + pozostale wydatki i towary handlowe, a
    na koniec roku - czyli przy dochodzie liczonym za cały rok
    remanent poczatkowy + pozostale wydatki i towary handlowe - remanent koncowy
    ?
    A co jak sie pojawi ten dodatkowy remament ? czy on zastepuje poczatkowy?

  • 4. Data: 2009-10-18 13:48:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-10-2009 o 15:30:28 wspolna-flaszka.pl

> [...]
    >

    > czyli w trakcie roku - od sycznia do listopada - koszt to :
    > remanent poczatkowy + pozostale wydatki i towary handlowe, a

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem - dodatkowy remanent rozdziela rok
    na dwie części, natomiast jeśli go nie ma, to dopiero końcowy remanent
    'aktywuje' remanten początkowy.
    Zobacz art. 24.2 updof

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-10-20 11:36:33
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    no to pozostaje jeszcze jedna kwestia, jak rozumiem, jezlei mamy remament w
    srodku roku to
    wtedy dochodz liczymy od stycznia do remanentu (wedlug zasad opisanych w
    rozporzadzeniu) i pozniej od remanentu
    traktujac go (ten w srodku) jako poczatkowy do koncowego remanentu, i
    dodajemy oba dochody do siebie.

    Pytanie teraz takie, czy w przypadku remanentu korzystamy z cen albo brutto
    albo netto zaleznie od tego czy jestesmy vatowcami?
    Jezeli tak to co gdy robililsmy remanent poczatkowy bedac nievatowcami a
    koncowy robimy bedac juz vatowcami ? :-)

  • 6. Data: 2009-10-20 12:01:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 13:36:33 wspolna-flaszka.pl

> [...]
    > rozporzadzeniu) i pozniej od remanentu
    > traktujac go (ten w srodku) jako poczatkowy do koncowego remanentu, i

    Teraz jak to pzeczytałem to zwątpliłem, bo to by oznaczało że w rocznym
    zeznianiu wyszły by głupoty - np. stan na początek roku 0,
    w połowie roku 5000, na koniec 10000. Przy obliczaniu dochodu rocznego
    z kosztów powinno wylcieć 10000, a przepoławiając rok wyleci 5000, hmm..

> [...]
    > Jezeli tak to co gdy robililsmy remanent poczatkowy bedac nievatowcami a
    > koncowy robimy bedac juz vatowcami ? :-)

    Nie mam pojęcia :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-10-20 13:30:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

[...]

    IMHO - jak dochod roczny - do PIT-36 czy PIT-36L to tylko stan z poczatku
    roku i z konca.
    Natomiast jak do zaliczki to z poczatku roku i ostatni srodroczny przed
    platnoscia zaliczki.
    Tak by na logike wynikalo - ale przepis nie wiem, jaki to reguluje, no i
    podatki i logika to dwa dosc rozlaczne zbiory.

    POzdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-10-20 13:33:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Natomiast jak do zaliczki to z poczatku roku i ostatni srodroczny przed
    > platnoscia zaliczki.

    No moze raczej - przed koncem okresu, ktorego zaliczka dotyczy....

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-10-20 13:47:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 15:30:43 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > zeznianiu wysz?y by g?upoty - np. stan na pocz?tek roku 0,
    > w po?owie roku 5000, na koniec 10000. Przy obliczaniu dochodu rocznego
    > z kosztów powinno wylcieae 10000, a przepo?awiaj?c rok wyleci 5000, hmm..
    >
    > IMHO - jak dochod roczny - do PIT-36 czy PIT-36L to tylko stan z poczatku
    > roku i z konca.
    > Natomiast jak do zaliczki to z poczatku roku i ostatni srodroczny przed
    > platnoscia zaliczki.
    > Tak by na logike wynikalo - ale przepis nie wiem, jaki to reguluje, no i
    > podatki i logika to dwa dosc rozlaczne zbiory.

    Art. 44 ust. 2 updof, ale chwilowo nie wiem jak go rozumieć

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-10-20 14:28:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 15:30:43 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    >Art. 44 ust. 2 updof, ale chwilowo nie wiem jak go rozumieć

    Czyli tak jak mi sie wydawalo - ten artykul dotyczy ustalania dochodu na
    potrzeby ZALICZEK.
    Co do samej idei remanentu odsyla on do 24 ust. 2, ktory dotyczy dochodu
    rocznego i tam jest mowa tylko o poczatkowym i koncowym. Na remanenty
    srodroczne artykul ten jest slepy :)

    Pozdrawiam
    SDD