    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wynajem mieszkania wlasnosciowego w bloku - pytanie
    Date: Mon, 25 Aug 2003 12:46:33 +0200

    On Mon, 25 Aug 2003, mpj wrote:
    [...]
    >+ Czy jeżeli chcę wynająć mieszkanie, którego jestem właścicielem (akt
    >+ notarialny), a którym zarządza tzw. PGM (stare mieszkania komunalne -
    >+ kiedys, ja odkupilam od bylej wlascicielki) - to moge wynajac bez zadnego
    >+ problemu?

    Dopóki będzie "zwykle użytkowane" to tak.
    AFAIK jeśli lokator uruchomi tam jakąś *uciążliwą* działalność
    gospodarczą - to może być inna rozmowa; ale to dotyczy również
    wykorzystania mieszkania przez ciebie :)
    [...]
    >+ Czy musze chodzic po sasiadach i otrzymywac od nich
    >+ zgode, lub isc do zarzadcy i prosic o zgode?

    Bez przesady, to jest *twoje* !
    [...]
    >+ Czy zarzadca moze podniesc mi, wobec - zakladam - wynajmu, czynsz?

    Ty przecież czynszu NIE PŁACISZ !!
    WRRRRRRRRRRR..........
    Ludzie najpierw powołują zarządcę żeby za nich płacił za wodę
    i inne takie, a później mówią że płacą "czynsz" ;)
    Czynsz to jest opłata za *najem* mieszkania !

    >+ I jeszcze jedno male pytanie: czy moge wynajac tez strych? (tez wlasnosc,

    Twoja "osobista" ?

    >+ Gdzie w internecie mozna znalezc "dobra" umowe najmu?

    A to gorsza sprawa :[
    Właśnie na .prawo ktoś pyta jak się zabezpieczyć: jesteś na
    gorszej pozycji niż lokator. Chyba że poczytasz archiwum
    i różne pomysły typu wynajęcia 95% mieszkania :>

    pozdrowienia, Gotfryd