    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wynajem mieszkania wlasnosciowego w bloku - pytanie
    Date: Wed, 27 Aug 2003 23:56:39 +0200

    On Wed, 27 Aug 2003, mpj wrote:
    [...]
    >+ Tak zastanawiajac sie - logika wskazuje, ze [...]
    >+ mieszkaniu, to placic mam oplaty zaliczkowe (za zarzadzanie) oraz place za
    >+ wode, scieki, wywoz smieci i tyle. Jeszcze zostaje fundusz remontowy. Z
    >+ jakiej wiec racji ktos moglby mi podniesc oplaty?
    [...]
    >+ Przyszly najemca ma zamiar otworzyc w moim mieszkaniu szkole - brzmi na
    >+ wyrost - jakies kursy i korepetycje dla mlodych ludzi. Bedzie to zatem
    >+ prowadzenie dzialalnosci gospodarczej.

    No to tu cię zmartwię: z tytułu DG można "w uzasadnionym zakresie"
    podnieść udział w ponoszeniu kosztów ogólnych. Sprawdź regulamin,
    czy i co mówi. Zeznaję że już nie pamiętam szczegółów :( czy
    i jakie są ograniczenia w owym "podnoszeniu" - zdaje się że
    NSA się w tej kwestii wypowiadał i był artykuł w GP, ale to już
    chwilę temu było.

    >+ Jak rozwiazac "technicznie" kwesie
    >+ oplat: czynszu za najem i "czynszu" (zaliczki i oplaty komunalne). Czy ja
    >+ powinnam wystawiac rachunek? Jako osoba fizyczna. A jesli tak - to jak ma on
    >+ wygladac? "Zwykly" rachunek z bloczku?

    W tym stylu. I niestety masz składać PIT-5 (przy zasadach ogólnych)
    lub inny jakiś (przy ryczałcie) - niestety czeka cię wybór rodzaju
    podatku i później płacenie owego (podatku) !

    >+ Chyba i tak powinnam sie wybrac na porade prawna,

    ....chyba tak. A postów na okoliczność 'najem najmu' parę
    googlem znajdziesz - wiesz jak szukać ?
    [...]

    wKF: a możesz odpowiadać *pod* cytatem ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd