    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyposażenie, czy śr.trwałe ?
    Date: Fri, 25 Oct 2002 19:18:14 +0200

    On Fri, 25 Oct 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > [...]
    >+ > >+ A czy środek trwały amortyzowany jednorazowo trzeba wpisywać do
    >+ > >+ ewidencji środków trwałych ?
    >+ >
    >+ > Przyznam że zaskoczyłeś mnie koncepcją żeby nie wpisywać ;) !
    >+ > Nie wydaje ci się że właśnie wpis do EŚT uczyni z "takiego
    >+ > czegoś za mniej niż 3,5kzł" ŚT ?
    >+ > I że wpis do EŚT jest podstawą do wpisania raty amortyzacyjnej
    >+ > (co z tego, że jedynej ?) do KPiR ?
    >+
    >+ Przyjrzyj sie uwaznie nowiemu brzmieniu odnosnych przepisow w ustawie

    Zapewniam cię że art.22a czytałem we wszystkie strony.

    >+ Nie ma tam juz (jesli mnie oczy nie zmylily) mozliwoscine zaliczenia do ST,

    ŻE CO ??
    A art.22a.1(1..3) to pies ? ;)

    >+ pozostalo jedynie jednorazowe zamortyzowanie...

    Możesz ty mnie oświecić jak chcesz amortyzować coś co twoim
    zdaniem ŚT *nie jest* ?? Boguś,... czy ty kogoś podpuszczasz ? ;)
    Amortyzuje się *wyłącznie* ŚT, wliczając amortyzacją
    jednorazową z art.22f.3.

    Do wszystkich powyższych kwestii zamiast ŚT należałoby
    pisać ŚTlWNiP ;], ale IMHO to przesada :)

    >+ Wiec po co bylaby "weidencja wyposazenia" w KPiR ?

    Nie rozumiem w którym miejscu chcesz skomplikować życie.
    Przecież sprawa jest IMO prosta, jedziemy krok-po-kroku:

    - wszystko co spełnia warunki art.22a.1 *może być* uznane za ŚT
    Nie mogą być uznane np. grunty lub materiały handlowe lub
    produkcyjne (np. 3 tony piasku - niezależnie czy zaliczysz
    je do tow. handlowych czy do "przeznaczonych do produkcji"
    [czytaj: budowy] - ŚT nie są).

    Zgadza się ?

    - wszystko co spełnia warunki art.22a.1 i ma wartość > 3500zł
    *musi być* uznane za ŚT. Decyduje o tym art.22d.2

    Zgadza się ?

    - jeśli podatnik nie zdecyduje się na zaliczenie czegoś
    co spełnia art.22a.1 ale nie jest wymagane przez art.22d.2
    to to "coś" idzie w KUP na mocy art.22d.1

    *ALE*
    - na mocy przepisów *spoza* ustawy, a dokładniej - rozp. ds. KPiR
    wszystko co spełnia art.22a.1 a nie zostało zaliczone do ŚT
    to jest wyposażenie
    - ...a wyposażenie > 1500zł *musi* być wpisane do ewidencji.

    Gdzieś się mylę czy mam jakiś przepis nieaktualny ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd