  • 1. Data: 2002-10-21 07:48:15
    Temat: wyposażenie, czy śr.trwałe ?
    Od: "Jarek" <w...@w...com.pl>

    Witam,
    czy przedmiot zakupiony za kwotę w przedziale do 3500zł netto, przy
    zakładanym użytkowaniu pow.1 roku, trzeba wpisać do KPiR jako wyposażeniei
    wpisać je do ewidencji wyposażenia, czy też można je wrzucić w koszty bez
    ujmowania w ewidencji wyposażenia?
    Z góry dziękuję za pomoc i wszystkich pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2002-10-21 08:26:50
    Temat: Re: wyposażenie, czy śr.trwałe ?
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@w...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ujmowania w ewidencji wyposażenia?
    > Z góry dziękuję za pomoc i wszystkich pozdrawiam

    Obowiązkowo przy wartości od (o ile się nie mylę kwoty) 2 500,- PLN do 3
    500,- PLN należy umieścić w ewidencji wyposażenia.
    Powyżej 3 500,- PLN w ewidencję środków trwałych i amortyzować.

    Yaro_P

  • 3. Data: 2002-10-21 08:31:56
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Yaro_P wrote:

    > Obowiązkowo przy wartości od (o ile się nie mylę kwoty) 2 500,- PLN do
    > 3 500,- PLN należy umieścić w ewidencji wyposażenia.
    > Powyżej 3 500,- PLN w ewidencję środków trwałych i amortyzować.

    Poniżej 3500 i ponad 1 rok można wybrać albo wyposażenie, albo środek
    trwały amortyzowany jednorazowo

  • 4. Data: 2002-10-24 14:12:50
    Od: "Muba" <m...@w...pl>

    [ciach]

    > Poniżej 3500 i ponad 1 rok można wybrać albo wyposażenie, albo środek
    > trwały amortyzowany jednorazowo

    A czy środek trwały amortyzowany jednorazowo trzeba wpisywać do
    ewidencji środków trwałych ?

    Piotrek.

  • 5. Data: 2002-10-24 23:42:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Oct 2002, Muba wrote:
    [...]
    >+ A czy środek trwały amortyzowany jednorazowo trzeba wpisywać do
    >+ ewidencji środków trwałych ?

    Przyznam że zaskoczyłeś mnie koncepcją żeby nie wpisywać ;) !
    Nie wydaje ci się że właśnie wpis do EŚT uczyni z "takiego
    czegoś za mniej niż 3,5kzł" ŚT ?
    I że wpis do EŚT jest podstawą do wpisania raty amortyzacyjnej
    (co z tego, że jedynej ?) do KPiR ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (któremu się wydaje... :))

  • 6. Data: 2002-10-25 09:36:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > czegoś za mniej niż 3,5kzł" ŚT ?
    > I że wpis do EŚT jest podstawą do wpisania raty amortyzacyjnej

    Przyjrzyj sie uwaznie nowiemu brzmieniu odnosnych przepisow w ustawie o
    pdoof.

    Nie ma tam juz (jesli mnie oczy nie zmylily) mozliwoscine zaliczenia do ST,
    pozostalo jedynie jednorazowe zamortyzowanie...
    Wiec po co bylaby "weidencja wyposazenia" w KPiR ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-10-25 17:18:14
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Oct 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+
    >+ Przyjrzyj sie uwaznie nowiemu brzmieniu odnosnych przepisow w ustawie

    Zapewniam cię że art.22a czytałem we wszystkie strony.

    >+ Nie ma tam juz (jesli mnie oczy nie zmylily) mozliwoscine zaliczenia do ST,

    ŻE CO ??
    A art.22a.1(1..3) to pies ? ;)

    >+ pozostalo jedynie jednorazowe zamortyzowanie...

    Możesz ty mnie oświecić jak chcesz amortyzować coś co twoim
    zdaniem ŚT *nie jest* ?? Boguś,... czy ty kogoś podpuszczasz ? ;)
    Amortyzuje się *wyłącznie* ŚT, wliczając amortyzacją
    jednorazową z art.22f.3.

    Do wszystkich powyższych kwestii zamiast ŚT należałoby
    pisać ŚTlWNiP ;], ale IMHO to przesada :)

    >+ Wiec po co bylaby "weidencja wyposazenia" w KPiR ?

    Nie rozumiem w którym miejscu chcesz skomplikować życie.
    Przecież sprawa jest IMO prosta, jedziemy krok-po-kroku:

    - wszystko co spełnia warunki art.22a.1 *może być* uznane za ŚT
    Nie mogą być uznane np. grunty lub materiały handlowe lub
    produkcyjne (np. 3 tony piasku - niezależnie czy zaliczysz
    je do tow. handlowych czy do "przeznaczonych do produkcji"
    [czytaj: budowy] - ŚT nie są).

    Zgadza się ?

    - wszystko co spełnia warunki art.22a.1 i ma wartość > 3500zł
    *musi być* uznane za ŚT. Decyduje o tym art.22d.2

    Zgadza się ?

    - jeśli podatnik nie zdecyduje się na zaliczenie czegoś
    co spełnia art.22a.1 ale nie jest wymagane przez art.22d.2
    to to "coś" idzie w KUP na mocy art.22d.1

    *ALE*
    - na mocy przepisów *spoza* ustawy, a dokładniej - rozp. ds. KPiR
    wszystko co spełnia art.22a.1 a nie zostało zaliczone do ŚT
    to jest wyposażenie
    - ...a wyposażenie > 1500zł *musi* być wpisane do ewidencji.

    Gdzieś się mylę czy mam jakiś przepis nieaktualny ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-10-26 19:50:19
    Od: "Farmer" <c...@p...com>

> [...]
    > to jest wyposażenie
    > - ...a wyposażenie > 1500zł *musi* być wpisane do ewidencji.

    A co z drukarka o wartosci do 1000zl. Jest to juz druga drukarka
    Nie spelnia wymogu >1500 i to kjuz nie wyposazenie

    Pozdrowienia
    Marek

  • 9. Data: 2002-10-26 20:33:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2002, Farmer wrote:

> [...]
    >+ A co z drukarka o wartosci do 1000zl. Jest to juz druga drukarka
    >+ Nie spelnia wymogu >1500 i to kjuz nie wyposazenie

    Marku, IMO nikt ci w takim przypadku nie broni:

    1. wpisać drukarki w koszty i nigdzie indziej; drukarka
    wtedy *jest* wyposażeniem - nieewidencjonowanym
    2. wpisać w koszty i w EW; bądź łaskaw zauważyć że napisałem
    że "wyposażenie > 1500 zł musi być wpisane", a nie że "musi
    być ponad 1500 żeby móc wpisać" ! I tak jest w rozporządzeniu...
    3. uznać za ŚT, wpisać do EŚT i amortyzować jednorazowo
    4. j.w. ale amortyzować "zwyczajnie"

    Wolna wola ! Możesz losować ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd