    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyposażenie wniesione do DG
    Date: Mon, 28 Aug 2006 20:29:06 +0200

    On Fri, 25 Aug 2006, Jan Werbiński wrote:

    > W celu uzyskania przychodu kształciłem się od przedszkola.

    Takim razie od wielu lat, bo od rzeczonego przedszkola, prowadzisz
    niezarejestrowaną DG :>
    Mam na myśli fakt uczęszczania "w celu uzyskania przychodu z DG",
    a nie uzyskania "jakiegoś" przychodu!
    Przepisy nie pozwalają zaliczyć do KUP wydatków poniesionych
    w celu uzyskania "jakiegoś" przychodu (ba, cała paczka rodzajów
    przychodów nie daje prawa zaliczenia do KUP wydatków i strat!)
    tylko "konkretnych" :( - "konkretny" wydatek przypisany do "konkretnego"
    źródła być może stanie się KUP. Z tego źródła, a nie "w ogóle"!

    Ja nie twierdzę że tak jest dobrze, jakby co.

    > W moim rozumieniu działalność zaczęła się w momencie osiągania
    > przychodów

    ...a IMO nie.

    > miarę upływu czasu rosła jedynie wyrazistość zależności pomiędzy wydatkiem,
    > a przychodem,

    Ale takie wydatki nie są KUP - ustawodawca przewidział wydatki które
    da się zaliczyć do KUP mimo że zostały poniesione wcześniej (towary
    i materiały w remanencie, stają się KUP w momencie sprzedaży, nadto
    środki trwałe w ewidencji) a na zasadzie interpretacji :] toleruje
    się wydatki osobiste związane *wyłącznie* z zamiarem prowadzenia
    DG (opłata za wpis, pieczątka...) nie dające żadnych korzyści osobistych.

    IMO oczywiscie :)

    pzdr, Gotfryd