  • 1. Data: 2006-08-10 16:43:38
    Temat: wyposażenie wniesione do DG
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Znam różne opinie dot. rozliczenia kosztów wyposażenia, wniesionego do DG z
    majątku własnego i o wartości nie przekraczającej 3.500 zł. Jak się powinno
    to robić? Czy w ogóle w KUP?

  • 2. Data: 2006-08-10 20:11:41
    Temat: Re: wyposażenie wniesione do DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Aug 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > Znam różne opinie dot. rozliczenia kosztów wyposażenia, wniesionego do DG z
    > majątku własnego i o wartości nie przekraczającej 3.500 zł. Jak się powinno
    > to robić? Czy w ogóle w KUP?

    A ja mam dwa pytania :)
    - wymień te opinie, ciekaw jestem różnic (a szczególnie podstawy prawnej
    do tych różnic)
    - napisz co stoi na przeszkodzie "normalnego zaliczenia do środków
    trwałych" i poddania amortyzacji (jednorazowej rzecz jasna)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-08-11 08:08:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > - napisz co stoi na przeszkodzie "normalnego zaliczenia do środków
    > trwałych" i poddania amortyzacji (jednorazowej rzecz jasna)

    Trwałych? A nie do kosztów od razu?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2006-08-11 08:37:31
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    ...oto właśnie dwie różne opinie:-)

  • 5. Data: 2006-08-11 10:24:51
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ebhfl6$hll$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote:

    > ...oto właśnie dwie różne opinie:-)

    To ja się przyłączam do pytania Gotfryda :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 6. Data: 2006-08-11 10:25:57
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ebhdva$au1$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0608102210240.3632@athlon...

    > Trwałych? A nie do kosztów od razu?

    Jeśli od razu, to trzeba odpowiedzieć na pytanie pierwsze (zwłaszcza to
    w nawiasie) :)

  • 7. Data: 2006-08-11 20:06:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Aug 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > ...oto właśnie dwie różne opinie:-)

    A nie nie, nie ma różnych opinii - jest pytanie czy zainteresowany
    chce "wpisać w wyposażenie" czy "ująć w koszty" :)

    Wbrew pozorom IMO to nie są tożsame pojęcia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-08-11 20:14:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Aug 2006, Jan Werbiński wrote:

> [...]
    [...]
    > Trwałych? A nie do kosztów od razu?

    Trzymam swoje miejsce w kolejce po podstawę prawną - nie traktuj tego
    jako czepianie się, tylko spróbuj się pofatygować i zapodać podstawę
    prawną, *literalnie* cytując z ustawy.

    Z rzadka okazuje się że literalny zapis w ustawie nie jest tym co
    wszyscy "myślą sobie" - i bynajmniej nie ja wymyśliłem, tylko jakieś
    pięć lat temu wyczytałem na grupie ("standardowe pytanie Orki" :)).

    Nie, nie chodzi o żaden "haczyk" w postaci ukrytego gdzieś przepisu
    na zasadzie ulubionych przez ustawodawców "w powiązaniu z art XX
    z wyłączeniem przypadku ust. N art. ZZ" czy podobnie.

    Podstawowa treść art. 21 - co jest kosztem!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-08-11 23:02:00
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    > A nie nie, nie ma różnych opinii - jest pytanie czy zainteresowany
    > chce "wpisać w wyposażenie" czy "ująć w koszty" :)

    Zainteresowany uprzejmie informuje, że chce jednego i drugiego:-)

  • 10. Data: 2006-08-12 09:12:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Aug 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > Zainteresowany uprzejmie informuje, że chce jednego i drugiego:-)

    Tak to tylko w erze ;)

    Od paru lat nikt nie podał podstawy prawnej do uznania za koszty
    kupionego *kiedyś* (przed DG, czyli w celach osobistych) wyposażenia.
    To samo dotyczy wartości niematerialnych i prawnych (np. oprogramowania
    do komputerów). Istnieje mocne (bardzo mocne) podejrzenie że prawidłowa
    odpowiedź brzmi: "nie da się".

    Żeby jasność była: wyżej nie ma mowy o środkach trwałych (i tylko
    środkach trwałyhh, czyli "rzeczowych składnikach majątku") poddawanych
    amortyzacji, bo ich dotyczy INNY warunek!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)