eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwystawienie faktury nie zawsze rodzi obowiązek zapłaty VAT › Re: wystawienie faktury nie zawsze rodzi obowiązek zapłaty VAT
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wystawienie faktury nie zawsze rodzi obowiązek zapłaty VAT
    Date: Tue, 29 Jan 2008 11:54:20 +0100

    Wojtek Malina pisze:

    > No jak faktura nie jest fakturą? :)
    >
    > Napisz to inaczej: "Faktura Proforma nie jest dokumentem księgowym" :)

    Ale "Faktura VAT" z dopiskiem "pro forma" może zostać uznana, przy
    odrobinie (wiele nie trzeba) złej woli urzędnika, za pełnoprawną fakturę
    VAT. Dopisek niczego nie zmienia.
    Na Fakturze VAT po numerze można sobie dopisywać co bądź, mam w swojej
    kolekcji faktury VAT z dopiskiem "Dla podmitów gosp.", Detalicza",
    "Magazynowa", "Usługowa", "Okresowa" itp itd określenia nie mające
    odbicia w przepisach i istotne tylko dla wystawcy.
    To wszystko są faktury VAT w rozumieniu przepisów o PTU.
    Dopisek "pro forma" ma tylko znaczenie zwyczajowe i porządkujące.

    Dlatego bezwzględnie należy unikać członu "VAT" w proformach!!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813