  • 1. Data: 2002-05-29 11:44:08
    Temat: wznowienie postepowania podatkowego
    Od: "zientek" <z...@p...onet.pl>

    Witam !

    Mam pewna watpliwosc - a to z ostatnim orzeczeniem TK mowiacym o
    niezgodnosci przepisu nakazujacego pobieranie 2% kwoty przy przesylaniu
    pieniedzy za granice.
    Mimo, iz - co do zasady - orzeczenie wchodzi w zycie z dniem ogloszenia w
    Dz.U i wiaze organy podatkowe
    na przyszlosz, nie ingerujac w przeszlosc, to czy mozna by -
    eksperymentalnie - zadac wznowienia postepowania
    w US, albowiem przepis na podstawie ktorego pobrano podatek zostal uznany za
    niezgodny z konstytucja.
    Podobne rozwiazanei funkcjonuje w procedurze karnej i cywilnej, w orynacji
    podatkowej nie doszukalem sie
    takiej podstawy wznowienia (moze zle szukalem) - ale czy ktos sie nad tym
    zastanawial ?

    serdecznie pozdrawiam
    Michal Zientek

  • 2. Data: 2002-05-29 12:45:51
    Temat: Re: wznowienie postępowania podatkowego
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    zientek <z...@p...onet.pl> napisał(a) w artykule
    <ad2f8o$d1j$1@news.tpi.pl>...
> [...]
    > podatkowej nie doszukalem sie
    > takiej podstawy wznowienia (moze zle szukalem) - ale czy ktos sie nad tym

    A może by tak art. 250 Ord.Pod. ?
    Stanisław.