eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwzrost wartość początkowej wartości niematerialnej i prawnej vs.odpisy amortyzacyjne › Re: wzrost wartość początkowej wartości niematerialnej i prawnej vs.odpisy amortyzacyjne
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wzrost wartość początkowej wartości niematerialnej i prawnej
    vs.odpisy amortyzacyjne
    Date: Mon, 8 Jan 2007 11:04:40 +0100

    On Sun, 7 Jan 2007, Michał wrote:

    > W tym przypadku chodzi o kwestię podatkową
    [...]
    [...]
    > Czy jakiś przepis istnieje; nieznalazłem -przejżałem całe Rozporządzanie
    > Ministra finansów w sprawie amortyzacji środków trwałych oraz wart.niemater.
    > i prawnych

    :O
    Ale to niemal na pewno nie to rozporządzenie!
    TAKIEGO rozporządzenia (o aktualizacji) jeszcze w tym tysiącleciu nie
    wydawano!
    I lepiej żeby nie - podstawą do wydania jest wystarczająco duża
    inflacja :)

    > i nie ma zawartej tam informacji, czy możnabyłoby tak postąpić.

    No od kiedy to minister mógłby zmieniać zasady z ustawy? :)
    PDoOP (nowa):
    http://gofin.pl/5,37,28633,3.html

    art.15.5:
    +++
    5. Minister właœciwy do spraw finansów publicznych okreœla, w drodze
    rozporzšdzenia, tryb i terminy aktualizacji wyceny œrodków trwałych,
    [...] jeżeli wskaŸnik wzrostu cen nakładów
    inwestycyjnych w okresie trzech kwartałów w roku poprzedzajšcym rok
    podatkowy w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego
    przekroczy 10%.
    ---

    > Kwestia ta jest bardzo zbliżona do mechanizmu "ulepszenia" środka trwałego,
    > jednakże wartości niematerialnej i prawnej ulepszyć nie można można jedynie
    > stworzyć nową wartość niematerialną i prawną w określonych

    Ano.
    Ale to co chcesz zrobić polegałoby na przecenie BEZ ulepszenia.
    Moim zdaniem nie ma takiej możliwości!
    Celem amortyzacji jest prawo do zaliczenia w koszty *poniesionych
    wydatków*.
    Jak komuś się udało, że nabył WNiP ktorej wartość następnie "wzrosła
    rynkowo", to przecież *nie* poniósł z tego powodu wyższych wydatków!
    Dlaczego miałby mieć prawo zwiększenia amortyzacji?
    A to ze się wzbogacił (i w razie sprzedaży tej WNiP będzie większy
    przychód) to już inna sprawa. Ew. dochód *będzie* przecież rzeczywisty.

    pzdr, Gotfryd