eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki"zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego" › Re: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    Date: Fri, 26 Jun 2009 15:15:25 +0200

    VoyteG pisze:
    > "Oszukała Skarb Państwa na dwa grosze - zapłaci 130 zł grzywny"
    >
    > Całosc artykułu:
    >
    > http://tiny.pl/3sbw
    >

    > "zdaniem sędzi Doroty Siewierskiej nie ma znaczenia, że Skarb Państwa
    > stracił tylko dwa grosze. Kobieta złamała prawo i nie można jej za to
    > nie skazać. "Gdyby nie zapadł wyrok skazujący, zachęcałoby to innych
    > Polaków do łamania prawa podatkowego. A takiego przyzwolenia być nie
    > może" - mówiła sędzia"
    >
    > Turysta z zagranicy przewróciłby się z zachwytu, ze tak mamy tak
    > skrupulatne państwo, że nawet takim wykroczeniom sprawnie i
> [...]

    Wyrok jest sprawiedliwy. Jakie prawo, taki wyrok. Zresztą pani sama
    się przyznała, że nie nabijała na kasę "od kilku dni", więc to nie o 2
    grosze chodzi.

    Gdybym przez rok kradł codziennie snickersa, i zostałbym złapany po
    400 dniach, to nie lamentowałbym, że za 1 snickersa chcą mnie skazać.

    Problem jest poruszany od d*py strony. Dlaczego nie ma nacisku na
    zmniejszenie fiskalizmu? Dlaczego na forach są pretensje, że lekarze, że
    prawnicy nie mają kas fiskalnych? Społeczeństwo chce kas, chce dużego
    fiskalizmu, chce zamordyzmu podatkowego, to ma efekty na 2 grosze. Jak
    sobie zagłosujesz tak się wyśpisz. Ile osób w ostatnich wyborach
    głosowało na partię postulującą obniżkę podatków? 1% uprawnionych?

    --
    Liwiusz