  • 1. Data: 2009-06-26 13:11:02
    Temat: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    "Oszukała Skarb Państwa na dwa grosze - zapłaci 130 zł grzywny"

    Całosc artykułu:

    http://tiny.pl/3sbw

    "zdaniem sędzi Doroty Siewierskiej nie ma znaczenia, że Skarb Państwa
    stracił tylko dwa grosze. Kobieta złamała prawo i nie można jej za to
    nie skazać. "Gdyby nie zapadł wyrok skazujący, zachęcałoby to innych
    Polaków do łamania prawa podatkowego. A takiego przyzwolenia być nie
    może" - mówiła sędzia"

    Turysta z zagranicy przewróciłby się z zachwytu, ze tak mamy tak
    skrupulatne państwo, że nawet takim wykroczeniom sprawnie i
    przykładnie przeciwdziała :-)

  • 2. Data: 2009-06-26 13:15:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:
> [...]
    >
    > Turysta z zagranicy przewróciłby się z zachwytu, ze tak mamy tak
    > skrupulatne państwo, że nawet takim wykroczeniom sprawnie i

    Wyrok jest sprawiedliwy. Jakie prawo, taki wyrok. Zresztą pani sama
    się przyznała, że nie nabijała na kasę "od kilku dni", więc to nie o 2
    grosze chodzi.

    Gdybym przez rok kradł codziennie snickersa, i zostałbym złapany po
    400 dniach, to nie lamentowałbym, że za 1 snickersa chcą mnie skazać.

    Problem jest poruszany od d*py strony. Dlaczego nie ma nacisku na
    zmniejszenie fiskalizmu? Dlaczego na forach są pretensje, że lekarze, że
    prawnicy nie mają kas fiskalnych? Społeczeństwo chce kas, chce dużego
    fiskalizmu, chce zamordyzmu podatkowego, to ma efekty na 2 grosze. Jak
    sobie zagłosujesz tak się wyśpisz. Ile osób w ostatnich wyborach
    głosowało na partię postulującą obniżkę podatków? 1% uprawnionych?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-06-26 13:39:30
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    >    Wyrok jest sprawiedliwy. Jakie prawo, taki wyrok.

    To prawda, ze takie prawo, ale biorąc pod uwagę znana codzienność, to
    taki wyrok zamiast wzmacniać zaufanie do prawa i jego organów, je
    osłabia. Jeszcze by to było zrozumiale, w Państwie, gdzie jest
    powszechna praworzadnosc, a tak.. to taka groteska czy ironia - jak
    gdyby nie było spraw o skali bardziej wartościowej niż 2 grosze straty
    dla Budzetu Panstwa...

  • 4. Data: 2009-06-26 13:40:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > powszechna praworzadnosc, a tak.. to taka groteska czy ironia - jak
    > gdyby nie było spraw o skali bardziej wartościowej niż 2 grosze straty

    Oby więcej takich spraw, może w końcu wyborcy się obudzą.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-06-26 13:53:49
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A która to była?
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-06-26 13:55:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > A która to była?

    UPR, być może Libertas.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-06-26 14:00:49
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Pamiętasz, że w ostanich wyborach UPR wystepowało w koalicji z LPR - bez przytyków,
    tak dla przypomnienia?
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-06-26 14:02:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Pamiętasz, że w ostanich wyborach UPR wystepowało w koalicji z LPR - bez przytyków,
    tak dla przypomnienia?

    No i co? Poglądów się swoich nie wyzbyli. Pomijając już fakt, że jak
    wynikło z pewnego rankingu głosować w sejmie, LPR była najbardziej
    prorynkową partią tamtej kadencji, to koalicja UPR z LPR była
    koniecznością, ponieważ z uwagi na "zaskoczenie" z wybrami UPR nie
    zdołała zebrać wymaganej liczby podpisów.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-06-26 14:26:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jasne, w mojej gminie była koalicja Komitetu Parafialnego z SLD (nie żartuję,
    wykosili w ten sposób ZChN i UW i co tam jeszcze było z zarządu gminy).
    Czy w Twojej pamięci LPR (bez przytyków) postulowało obniżkę podatków?
    Ja po prostu nie pamiętam, ale jakos mi nie pasuje jedno do drugiego.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-06-26 14:31:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    wykosili w ten sposób ZChN i UW i co tam jeszcze było z zarządu gminy).
    > Czy w Twojej pamięci LPR (bez przytyków) postulowało obniżkę podatków?

    A kto forsował ulgę na dzieci?

    > Ja po prostu nie pamiętam, ale jakos mi nie pasuje jedno do drugiego.

    Mi niby też, dlatego zdziwiłem się, jak po zakończeniu ówczesnej
    kadencji ktoś sprawdził jak partie głosowały na ustawy związane z
    gospodarką i okazało się, że LPR najczęściej popierała ustawy dla
    szeroko pojmowanej wolności gospodarczej korzystnie.

    --
    Liwiusz