eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizadeklarowana data rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej - opoznienie › Re: zadeklarowana data rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej - opoznienie
    From: "OPIX" <g...@f...us .tt>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zadeklarowana data rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej - opoznienie
    Date: Fri, 29 Apr 2005 13:14:44 +0200
    Sender: s...@b...pl@ntwklan-sz-62-233-158-43.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Bucz" <R...@t...pbz-ROT13> napisał w
    wiadomości news:d4sq8j$mu8$1@inews.gazeta.pl...
    > mam 2 pytanka, tyle ze nie jestem pewien czy dobra grupa ale sprobuje

    1/ dokument pod tytułem wpis do ewidencji jest już nieaktualny więc
    musisz mieć nowy - ważny taki dokument jest 3 miesiące -w żadnym banku
    konta nie otworzysz -musisz otrzymać aktualny wpis czyli urzędowe
    potwierdzenie wpisu
    2/rejestrować się możesz na starych papierach na podstawie aktualnie
    potwierdzonego wpisu w US i ZUS liczy się dzień złożenia rejestracji a
    nie deklaracja we wpisie -do ustaw nie ma przepisów wykonawczych więc
    nic ci nikt nie zrobi -jedynie ZUS może zapytać za ten okres na co
    odpowiesz pismem że nie prowadziłeś w tym okresie żadnej działalności i
    zarejestrowałeś się jako podatnik od dnia ....-podstawą do ścigania
    przez ZUS jest tylko deklaracja rejestracyjna i jeżeli takiej nie
    złożyłeś to w tej którą składasz sam sobie wypiszesz odpowiednie daty
    faktycznego rozpoczęcia działalności
    3/-NIP osoby fizycznej jest w DG nipem firmy jeżeli ta firma jest tylko
    działalnością jednej osoby fizycznej ale NIP-1 musisz złożyć razem z
    innymi w US w dniu rejestracji

    --
    OPIX