    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zajęcie konta firmowego
    Date: 30 Nov 2007 21:23:04 +0100

    > Ja na ten przykład mam spółkę w domu.
    > I co wtedy?

    > Docent doktor teoretyk?

    Podpisałeś się, czy do mnie pijesz ?
    Jesli sie podpisałeś to OK.
    Jeśli do mnie pijesz - to chyba nie masz jednak spółki w domu i nie zdajesz
    sobie sprawy z konsekwencji pokwtowania odbioru korespondencji w zgłoszonej do
    KRS siedzibie spółki przez osobę postronną. Skutek jest taki ,że pismo jest
    traktowane jak doręczone spółce (o ile pokwitowanie spełnia określone warunki -
    czytelny podpis i pieczęć firmowa).Jeśli doręczenie odbyło się w siedzibie
    spółki a osoba kwitująca doręczenie była nieuprawniona to powinna (ta osoba) -
    pismo odesłać nadawcy albo przekazać osobie uprawnionej (spółce). Jęsli tego
    nie uczyni - pismo uważa się za doręczone spółce.Spółka ma regres
    odszkodowawczy wobec osoby postronnej ale tylko wobec niej.
    W omawianej sytuacji przyczyną problemów spółki jest; nie to,że doręczenie było
    nieprawidłowe ale bezczynność spółki w zakresie obowiązujacej procedury -
    (trochę) usprawiedliwiona absurdalnością roszczenia . Sąd dopełnił procedury i
    zapytał o charakter wniesionego pisma , a spółka to olała. Merytoryczny
    sprzeciw spółki od pozwu o nakaz zapłaty z przyczyn wymienionych wcześniej
    doprowadziłby do postepowania wyjasniającego a w rezultacie oddalenia
    roszczenia.
    Jeśli rozbieżność w danych rejestrowych faktycznego dłuznika i poszkodowanego
    jest ewidentnie zauważalna - to oczywiście można także wnosić skargę na pracę
    sędziego.
    Ale to już inna bajka.

    > Chyba Ty.... ;-)
    AAAAA to znaczy ; dowcip był ?

    Niestety,chodzę i doświadczam następstw absurdu prawa pocztowego i instytucji
    tzw "doręczenia zastępczego".
    Podam jeden przykład - dostaję awizo . Pismo jest z US-u, adresowane ;Pan ...
    tu imie i nazwisko... ,prezes zarządu ..... sp. z o.o..
    Pojawiam się na poczcie z dowodem i pieczątką spółki.
    Pani w okienku żąda pisemnego "upoważnienia" do odbioru korespondencji spółki.
    Zbieżność imienia i nazwiska , zdaniem Pani - to pryszcz.Oświadczenie , że
    musiałbym upoważnić sam siebie - pryszcz.
    List zostaje mi wydany po podpisaniu na miejscu i zostawieniu w "okienku" pisma
    treści ; W imieniu zarządu spółki z o.o. ....... z siedzibą w..........
    niniejszym upoważniam siebie to jest .... imię i nazwisko......, do odebrania
    przesyłki z powodu iż jest adresowana do mnie.
    Najważniejsze są - pieczątka i czytelny podpis.

    Pzdr-Kriss