  • 1. Data: 2003-02-27 15:01:18
    Temat: Re: zakonczenie spolki cywilnej-jakie kroki? - c.d.
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    Witam serdecznie
    nawiazuje do watku sprzed miesiaca - mialam s.c. z mezem, chcialam zakonczyc
    ja, poniewaz obawiam sie o antydatowanie faktur (wiec meza nie chce
    powiadomic, dopoki nie zlozy miesiacznego zeznania podatkowego za luty).
    Zlozylam wniosek o wypisanie sie z EDG, w US NIP-2 i VAT-Z oraz oswiadczenie,
    ze z dniem dzisiejszym koncze dzialalnosc z powodu utraty zaufania do
    wspolnika (zaadresowanego do meza - tak mnie "zmusili " US), bo maz tez ma o
    tym wiedziec, w UStatystycznym RG-2 (ale nie chcieli mi przyjac, dopiero gdy
    zadzwonilam do prawnika i napisalam to oswiadczenie dla meza, ktore im
    skserowalam, to przyjeli), powiadomilam ZUS, ale w US skarborym i tak
    powiedzieli, ze beda wzywac mego meza, korcze, a moj prawnik oraz kilka
    wspanialych osob na grupie mowilo, ze obejdzie sie bez. Z reszta - gdyby nie
    moja determinacja, to nigdzie pancie urzedniczki by mi dokumentow nie
    przyjely...przekonywalo je to, ze przy nich dzwonie do prawnika...

    Pozdrawiam
    Hania

  • 2. Data: 2003-02-27 20:26:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2003, Hania wrote:

> [...]
    >+ ze z dniem dzisiejszym koncze dzialalnosc z powodu utraty zaufania do

    Przyznam że widzę trudność :(
    Jak rozwiązałaś problem remanentu końcowego *z dniem rozwiązania
    spółki* ? Bez remanentu ani rusz, a jeśli można się spodziewać
    antydatowania...
    [...]
    >+ ale w US skarborym i tak
    >+ powiedzieli, ze beda wzywac mego meza, korcze, a moj prawnik oraz kilka
    >+ wspanialych osob na grupie mowilo, ze obejdzie sie bez.

    Hm... nie pamiętam wątku, spróbuję zajrzeć. Ale jak "bez" zrobić
    remanent to nie wiem !
    Inna sprawa - że po powiadomieniu USu (na 7 dni przed !), o ile
    *to* (powiadomienie o remanencie) dałoby się zrobić z zaskoczenia
    - to wystawczyłaby standardowa "uprawniona obecność USu" (mogą
    przyjść na "urzędowy remanent", więc wystarczyłoby żeby chcieli)
    aby odnotować stan ewidencji sprzedaży - nie ma problemu, bo
    powinna być "na bieżąco" !
    Bardzo cię proszę - nie bij, ale twój kłopot to "ciekawy przypadek" :[,
    w sumie może się komuś kiedyś przydać (oby nie, ale...).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-28 07:02:24
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    > Przyznam że widzę trudność :(
    > Jak rozwiązałaś problem remanentu końcowego *z dniem rozwiązania
    > spółki* ? Bez remanentu ani rusz, a jeśli można się spodziewać
    > antydatowania...
    No, remanentu jeszcze nie bylo, z reszta nie beda to wielkie kwoty, bo to
    byla s.c. uslugowa, gdzie na stanie byla tylko...komorka (tel., znaczy sie)
    A nikt w urzedach nie zadal remanentu.

    > Hm... nie pamiętam wątku, spróbuję zajrzeć.
    Watek o tym samym tytule (bez c.d. na koncu) z 30.01.2003

> [...]
    > przyjść na "urzędowy remanent", więc wystarczyłoby żeby chcieli)
    > aby odnotować stan ewidencji sprzedaży - nie ma problemu, bo
    ojoj, powinna, i mam nadzieje - jest, ale z powodu dzialan meza "nie
    firmowych", czyli tego, co wyrabia z najblizszymi (naciaga i wyciaga co sie
    da i czego sie nie da bez zadnych skrupulow) nie mam ochoty na prowadzenie z
    nim s.c., ktora utworzona byla jedynie po to, by on placil nizsze
    podatki,poki bylo dobrze, to nie balam sie jego kantow, jednak widzialam juz
    sile jego zemsty... :(

    > Bardzo cię proszę - nie bij, ale twój kłopot to "ciekawy przypadek" :[,
    > w sumie może się komuś kiedyś przydać (oby nie, ale...).
    Nie zbije...chyba tylko siebie - za naiwnosc i upodobanie do wlazenia w
    klopoty.

    Pozdrawiam serdecznie
    Hania

  • 4. Data: 2003-02-28 08:27:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Hania wrote:
    [...]
> [...]
    >+ byla s.c. uslugowa, gdzie na stanie byla tylko...komorka (tel., znaczy sie)
    >+ A nikt w urzedach nie zadal remanentu.

    Zlituj się, ty na poważnie (z tym "nikt nie żądał") ??
    Przecież remanent na zamknięcie lub zmianę wspólnika jest z mocy
    prawa, a nie na żądanie !!
    Par. 27 rozp. ds. KPiR, tak dokładniej. Leży np. na www.mofnet.pl,
    podatki -> podatek dochodowy !

    Nie wiem czy się da, ale wcale bym się nie zdziwił jakby z braku
    remanentu US mógł zrobić "oszacowanie z sufitu"....

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-28 11:41:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 28 Feb 2003, Hania wrote:
    > [...]

    bezie potrzebny przy rozliczeniupodatkow...

> [...]
    >
    > Nie wiem czy się da, ale wcale bym się nie zdziwił jakby z braku
    > remanentu US mógł zrobić "oszacowanie z sufitu"....

    Jesli dobrze pamietam, to spis z natury ma odbyc sie nie "w dni
    zakonczenia"
    a "wg stanu na dzien zakonczenia".

    Jesli s.c nieprowadzi dizalnosci, to stan sie nie zmienia.....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-02-28 11:50:43
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    >Zlituj się, ty na poważnie (z tym "nikt nie żądał") ??
    No nie zadal, co ja mam ich zmusic, zeby zadali czegos, o czym nie wiem???

    >Przecież remanent na zamknięcie lub zmianę wspólnika jest z mocy
    >prawa, a nie na żądanie !!
    >Par. 27 rozp. ds. KPiR, tak dokładniej. Leży np. na www.mofnet.pl,
    >podatki -> podatek dochodowy !
    Dzieki

    >Nie wiem czy się da, ale wcale bym się nie zdziwił jakby z braku
    >remanentu US mógł zrobić "oszacowanie z sufitu"....
    No nie strasz, a nie da sie tego zrobic, gdy sie malzonek dowie o likwidacji,
    czyli za kilka dni?
    Pozdr.
    Hania
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2003-02-28 13:14:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Hania" <v...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Dzieki

    > No nie strasz, a nie da sie tego zrobic, gdy sie malzonek dowie o

    trzeba go zrobic "na dzien zakonczenia dzialanosci".

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-02-28 19:48:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Jesli dobrze pamietam, to spis z natury ma odbyc sie nie "w dni
    >+ zakonczenia"
    >+ a "wg stanu na dzien zakonczenia".

    Ano, rozpędziłem się :[
    Jest wymóg, nie ma terminu, tylko trzeba US powiadomić.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-02-28 19:53:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ >remanentu US mógł zrobić "oszacowanie z sufitu"....
    >+ No nie strasz, a nie da sie tego zrobic, gdy sie malzonek dowie o likwidacji,

    Hm... US trzeba powiadomić 7 dni wcześniej.
    Jak interpretować "w razie" (bo tak jest w przepisie) to po uwadze
    Bogusława nie wiem, ale *jakoś* musi to odzwierciedlać stan z dnia
    zdarzenia - a jednocześnie musi być z natury.
    IMHO to jest problem - bo a nuż "coś z wyposażenia się zepsuje"
    w międzyczasie... (wiem, utrudniam - ale nie ja jeden :[)

    Może ktoś "z doświadczeniem" napisze (choć trudno może być
    o takiego co chciał w tajemnicy przed wspólnikiem)...
    A co US ci doradził ?
    Na pewno nie zawadzi jak napiszesz po wszystkim jak ci wyszło.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-02 12:46:06
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    > Hm... US trzeba powiadomić 7 dni wcześniej.

    A w ustawie o VAT, art. 6a pkt 5.1 jest:
    "sporządzić spis z natury w ciągu 30 dni od dnia rozwiązania spółki lub
    zaprzestania wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu"....???

    > A co US ci doradził ?
    W tej sprawie skontaktuje sie z US w poniedzialek

    > Na pewno nie zawadzi jak napiszesz po wszystkim jak ci wyszło.
    Oj, napisze!

    Pozdrawiam serdecznie
    Hania