  • 11. Data: 2003-03-03 23:41:04
    Temat: Re: zakonczenie spolki cywilnej-jakie kroki? - c.d.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Mar 2003, Hania wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > Hm... US trzeba powiadomić 7 dni wcześniej.
    >+
    >+ A w ustawie o VAT, art. 6a pkt 5.1 jest:
    >+ "sporządzić spis z natury w ciągu 30 dni od dnia rozwiązania spółki lub
    >+ zaprzestania wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu"....???

    Czyli z p. widzenia VAT: 30-7=23 dni od zamknięcia (max) trzeba
    powiadomić urząd. Przyznam że nie wiem czy są jakies inne wymogi
    z p. widzenia PIT (powinny być, w końcu DG nie musi być VAT).
    No i na deser: twoja S.C. wcale nie skończy działania, dopóki
    wspólnik nie będzie powiadomiony, IMHO... :(, czyli zapis
    o "zaprzestaniu" może nie być właściwy !
    Konstrukcja "masz niewłaściwie wystawione i odebrane f-ry,
    bo firma przestała istnieć bez twojej wiedzy" byłaby, trzeba
    przyznać, pokrętna... A twój małżonek może (celowo lub nieświadomie)
    zarówno wziąć jak i wystawić faktury - co z tym zrobisz ?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-03-05 07:46:26
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    Witam Panow,

    chciałam poinformować, iż mąż wie o sprawie, cóż, zapowiada odwołanie od
    decyzji o rozwiązaniu oraz wszczęcie sprawy o odszkodowanie za nieużywanie
    samochodu (mojego - który użyczyłam firmie) jako, że w umowie s-ki było, iż
    można ją wypowiedzieć na 3 miesiące przed końcem roku rozliczeniowego

    Pozdrawiam
    Hania

  • 13. Data: 2003-03-05 09:48:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Hania " <v...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > samochodu (mojego - który użyczyłam firmie) jako, że w umowie s-ki było,

    > można ją wypowiedzieć na 3 miesiące przed końcem roku rozliczeniowego

    A tego to juz nie rozumie...

    Uzyczyla Pani samochod do DG w ramach spolki - a spoki nie ma ...
    wiec o co chodzi ?

    A jak spolka byla, to w ramach dzialanosci uzywala
    Pani tego samochodu - dla spolki prawda ?

    Boguslaw

  • 14. Data: 2003-03-05 13:40:23
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    >"Bogusław Szostak" wrote in message
    >A tego to juz nie rozumie...
    >Uzyczyla Pani samochod do DG w ramach spolki - a spoki nie ma ...

    Tak wlasnie jest...

    >wiec o co chodzi ?
    ?, ze niby z powodu rozwiazania spolki w innym terminie, niz 3 m-ce przed
    zakonczeniem roku maz nie moze korzystac z samochodu prowadzac swa
    dzialalnosc...

    >A jak spolka byla, to w ramach dzialanosci uzywala
    >Pani tego samochodu - dla spolki prawda ?

    Napisze zgodnie ze stanem faktycznym: samochod jest moj, uzyczony byl s-ce do
    wszelkich odliczen, uzywal maz...

    Pozdrawiam serdecznie
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 15. Data: 2003-03-06 07:02:19
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    Hania <v...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > dzialalnosc...
    > Napisze zgodnie ze stanem faktycznym: samochod jest moj, uzyczony byl s-ce

    ..znalazlam umowe uzyczenia, w ktorej jest napisane, ze strony moga zerwac
    umowe pisemnie z 1-miesiecznym okresem wypowiedzenia. Wiec:
    -czy bede placic odszkodowanie za 1 m-c nieuzywania?
    -czy okres wypowiedzenia "ma sens" gdy spolka juz nie istnieje?

    Pozdrawiam serdecznie Panow
    Hania

  • 16. Data: 2003-03-06 07:02:58
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

  • 17. Data: 2003-03-07 07:00:12
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    >wiec o co chodzi ?
    >
    >A jak spolka byla, to w ramach dzialanosci uzywala
    >Pani tego samochodu - dla spolki prawda ?

    Niooo, uzyczylam, maz wyprowadzajac sie grozil, ze "z klopotow w US nie wyjde
    przez 5 lat, oraz zrobi tak, ze nie bede pracowala w mojej firmie (juz raz
    przez niego stracilam prace...)"
    Boze, nawet ja nie wiedzialam , z kim mam do czynienia...

    Pozdrawiam dzis smutno
    Hania

  • 18. Data: 2003-03-07 13:05:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Hania" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -czy bede placic odszkodowanie za 1 m-c nieuzywania?
    > -czy okres wypowiedzenia "ma sens" gdy spolka juz nie istnieje?

    No to czemu nie che pani uzywac przez ten miesiac samochodu na
    protrzebyspolki ?

    Boguslaw

  • 19. Data: 2003-03-07 13:13:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > przez niego stracilam prace...)"
    > Boze, nawet ja nie wiedzialam , z kim mam do czynienia...

    No bo sie czlowiek "wkurzyl".

    Proponuje przypomniec mu, ze za sobowiazania podatkowe wspolnicy odpowiadaja
    solidarnie...
    wiec jek che zeby Pani z klopotow z US-em nie wyszla przez 5 lat, to rowniez
    i on przez 5 lat nie wyjdzie... czy to warto ?

    A z tym uzyczeniem... PANI jako wspolnik moze go uzywac "w ramach uzyczenia"
    zalatwiajac sprawy spolki. Jak jakies psrawy beda, topani zalatwi....

    Boguslaw

  • 20. Data: 2003-03-09 15:30:47
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    >No bo sie czlowiek "wkurzyl".
    Obcy moglby sie wkurzyc, ale najblizsza osoba...z reszta, to wszystko bylo
    dziwne - nie jak miedzy najblizszymi...

    >A z tym uzyczeniem... PANI jako wspolnik moze go uzywac "w ramach uzyczenia"
    >zalatwiajac sprawy spolki. Jak jakies psrawy beda, topani zalatwi....

    Hm, no wlasnie! :) ze tez na to nie wpadlam - przeciez ja nie uzyczalam jemu,
    tylko naszej s-ce :)

    (nie dziekuje - aby nie zapeszyc)

    Pozdrawiam serdecznie
    Hania