    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup do 1500 do jednorazowego przychodu
    Date: Mon, 9 Oct 2006 09:49:10 +0200

    On Sun, 8 Oct 2006, jaceklo wrote:

    > DGOF, KPiR+VAT, liniowy PIT.
    > Sytuacja jest taka: mam do zrobienia dla klienta opracowanie. Zeby je zrobić,
    > muszę kupić jakiś aparat foto cyfrowy z odpowiednimi parametrami. namierzony
    > model kosztuje mniej niz 1500PLN (nawet brutto). Aparat jest potrzebny
    > wyłącznie do wykonania tego opracowania i potem nie będzie w działalności
    > wykorzystywany.

    IMO teza ryzykowna.
    Jeśli *nie będzie wykorzystywany* to trzeba podjąć decyzję jaki ma
    być jego status.
    IMVHO z przepisów jasno wynika ze przekazanie na cele niegospodarcze
    spowoduje konieczność korekty kosztu i zwrócenia USowi odliczonego
    VATu :>
    Ew. wypada sprzedać albo co...

    Jakbym sam tak miał, to bym wręcz przeciwnie: założył że *będzie*
    wykorzystywany.

    > Przychód ze sprzedaży opracowania znacznie przewyższa koszt
    > zakupu aparatu, jeśli to ma jakieś znaczenie w tym przypadku.

    IMO to tylko uzasadnia zakup :)

    > Problem mam z tym aparatem. Moja koncepcja jest taka, że wydatki na zakup
    > aparatu po prostu wrzucam w koszty i nie wprowadzam tego aparatu do
    > jakiejkolwiek ewidencji (argumentacja: NIE JEST zamierzone użytkowanie
    > rok i dłużej, a wyłącznie jednorazowe).

    Coś mi wytłumacz.
    Jak kupujesz młotek wart 5 zł, którego planowany czas używania
    ma wynosić 3 lata, to go gdzieś MUSISZ wpisać?
    ;)

    > Argumentacja do obronienia?

    IMO argument "używania" (bądź "nieużywania") "przez rok" nie jest
    nikomu do niczego potrzebny - możesz podać podstawę prawną czyli PRZEPIS
    z którego wywodzisz jakieś potrzebne wnioski?

    > Wg Waszego rozeznania, jaką papierkologią się zabezpieczyć?

    Ja bym poprzestał na dekrecie na f-rze (opisaniu na odwrocie po co to
    coś kupiłem).
    Oczywiście pod warunkiem że aparat *pozostanie w DG* przez najbliższe
    6 lat :> (jakby ew. kontrola pytała co się z tym nieewidencjonowanym
    wyposażeniem stało), lub ew. sprzedaż będzie przychodem z DG.

    pzdr, Gotfryd