  • Data: 2009-05-15 19:21:23
    Temat: Re: zakup drukarki fiskalnej, zwrot 50%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > bądź nazwy skrocone jest decydujace :)

    Ale *nazwa skrócona* w rozumieniu *firmy* musi zawierać
    imię i nazwisko!
    Nie ma zmiłuj się.
    Można mieć "lub inne oznaczenie" (wg KC) "Ważne Przedsiębiorstwo
    Produkcji Wszystkiego", co daje firmę "Ważne Przedsiębiorstwo
    Produkcji Wszystkiego Jan Kowalski" *oraz* zarejestrować i używać
    skrót(u) "WPPW", co da firmę "WPPW Jan Kowalski".

    > Nazwę skrocona podaje się we wpisie do ewidencji DG i te nazwe skrocona
    > uzywac zamierzam

    Bardzo polecam.
    Pod warunkiem że z imieniem i nazwiskiem :)

    > nie jest to wymysl zusu

    O ZUS było przy innej okazji - tak z przezornosci zaznaczałem że
    ZUS używa *również* określenia "nazwa skrócona", ale nie ma ona
    nic (!) wspólnego z nazwą skróconą w rozumieniu firmy.

    > przeciez przy NIP 1 aktualizacji
    > tez si epodaje nazwe firmy a nie tylko
    > imie i nazwisko.

    Zazwyczaj przy "nazwie firmy" gryzę ;) (hint: firma to jest
    *nazwa* DG, nazwa nazwy...)

    > nie stresuj mnie teraz

    Jak to mawiają - "to jest wolny kraj" :)
    Ale jak mi wystawisz taką f-rę (IMO nieprawidłową, zdecydowanie
    bez "H") to nie przyjmę, wystawię notę albo zażądam uzupełnienia
    danych w korekcie :O

    > jest identyfikowana przedewszystkim przez NIP i adres (tak powiedziano mi w
    > US

    Jedną z ważniejszych rzeczy które usiłuję Ci wyłożyć, to przekonać
    Cię abyś tu i ówdzie sprawdził co należy robić z tym co
    "powiedziano w US" :)
    Można sprawdzić w archiwum (co robić).
    Nomen omen - właśnie "sprawdzić". Trzy razy.
    Jak to było, o pytaniu wilka...? ;)

    > a jest przymus wlaczania do ST ?

    Nie ma.
    Dlatego martwi mnie że nie umiem znaleźć zapisu podobnego dla
    powołanego przy ST - tak dobrze to na pewno nie wygląda :),
    więc szukać nie umiem, a to źle...
    Ktoś przypomni?
    (idzie o to, czy w razie kiedy wydatek na zakup składnika majątku
    wykorzystywanego w DG, nie będącego ST, mamy ulgę podatkową
    lub zwrot wydatku, to będzie koszt [zakup] i przychód [zwrot
    lub ulga], czy też po prostu NKUP?)

    pzdr, Gotfryd