  • 1. Data: 2009-05-10 13:23:18
    Temat: zakup drukarki fiskalnej, zwrot 50%
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam ponownie :)
    Na powaznie pytam.
    Czy zwrot 50% netto dotyczy także drukarek fiskalnych czy tylko kas
    fiskalnych ?
    Czy jak kupuje na fakture normalnie moge odliczyc VAT od tej drukarki ? (na
    normalnych zasadach, czy jakoś inaczej sie to robi o ile sie to robi,
    zakladajac ze te 50% netto tez chce :) )
    Gdzie co musze wpisac by uzyskać zwrot 50% netto i po jakim czasie US mi to
    zwraca.
    Czy musze mieć drukarkę rezerwową czy tylko mogę?
    Powyższe pytania pojawily sie po przejrzeniu tematu na google.

    pozdrawiam
    --
    DUMPINGOWIEC.pl

  • 2. Data: 2009-05-10 13:45:31
    Temat: Re: zakup drukarki fiskalnej, zwrot 50%
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    wspolna-flaszka.pl wrote:
    > [...] Powyższe pytania pojawily sie po przejrzeniu tematu na google.

    A co ty zrobiłeś temu Google, że jest taki mało łaskawy dla Ciebie?

    Hint: rozporządzenie ministra finansów w sprawie kas rejestrujących.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-05-10 13:47:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

  • 4. Data: 2009-05-10 15:27:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-05-2009 o 15:47:27 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > A co Ty zrobiłeś temu Google, że jest taki mało łaskawy dla Ciebie?
    >
    > Hint: rozporządzenie ministra finansów w sprawie kas rejestrujących.

    I to najlepiej to z limitem 90% a nie 50% ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-05-11 07:25:19
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gu6kge$2ih$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Czy musze mieć drukarkę rezerwową czy tylko mogę?
    > Powyższe pytania pojawily sie po przejrzeniu tematu na google.

    Zwrot 50% nie obowiązuje od 01.12.2008r.
    Teraz jest 90% ale nie więcej niż 700 PLN.
    Dotyczy to każdego urządzenia fiskalnego - również drukarek - ale
    przy zakupie pierwotnym.

    Rozliczasz do w deklaracji VAT-7 poz. 53.
    Zwrot nie może być większy niż kwota podatku do zapłaty do US.
    Częśc nieodliczoną odliczasz w nastepnych miesiacach.

    Drukarkę rezerwową możesz mieć.

    Darek

  • 6. Data: 2009-05-11 07:47:28
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > Zwrot nie może być większy niż kwota podatku do zapłaty do US.
    > Częśc nieodliczoną odliczasz w nastepnych miesiacach.

    hmm, dzis mi babka ktora srzedaje drukarki na allegro odpisala:

    "- otrzymuje Pan do 900zł netto zwrotu, czyli przy zakupie za 2299zł brutto
    (czyli 1884zł netto) otrzyma Pan 900zł netto zwrotu z *vatu naliczonego.

    *Czyli jeśli podatnik musi zapłacić do US vat, to w przypadku zakupu
    urządzenia fiskalnego nie będzie musiał płacić tego podatku aż do
    momentu osiągnięcia kwoty zwrotu czyli 900zł netto.
    Aby otrzymać zwrot VAT musi przy składaniu VAT7 wypełnić pkt. 51B. Zwrot
    otrzymuje na podstawie opłaconej faktury VAT za urządzenie rejestrujące.
    "

    rozumiem ze wedlug starych zasad. Otrzymam tu max 700 zl.
    A co w polu 51 i 54 sie wpisuje?

    Rozumiem ze moge zakupic drukarke ze zdalna fiskalizacja, pozniej jak ja
    otrzymam zglosze do us (w ciagu 7 dni)
    fakt posiadania oraz fakt fiskalizacji z terminem rozpoczecia
    ewidencjonowania za pomoca tej drukarki np na 1 czerwca, wowczas nie
    przepadnie mi ten zwrot?

    Czy przy fiskalizacji tylko nip jest obowiazkowy czy nazwa firmy tez jak tez
    to czy moze byc skrot nazwy (ten z wpisu do ewidencji)?

    Czy moge nabijac na kase sprzedaz rowniez przedsiebiorcom, przy czym przy
    przedsiebiorcach odrazu wystawiac faktrue i do kopi faktury doklejac
    paragon.
    A w ksiedze rejestrowac sprzedaz tylko na podstawie raportow z kas ?
    (wygodne by bylo)

    Czy mozna wrzucic kwote netto drukarki w koszty do ksiegi ? Albo do srodkow
    trwalych i w koszty odpisy amortyzacyjne?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-05-11 09:52:09
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    ok niewazne dzwonilem do US i mi mila Pani wyjasnila.

    pozzdrawiam

  • 8. Data: 2009-05-13 05:44:43
    Od: "scob" <scob@wez_i_nie_spamuj_tlen.pl>

    to sie podziel - bo tez wkrótce sie zaopatrzam w drukarkę..
    --
    Scob

  • 9. Data: 2009-05-13 10:13:11
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Czy przy fiskalizacji tylko nip jest obowiazkowy czy nazwa firmy tez jak tez
    to czy moze byc skrot nazwy (ten z wpisu do ewidencji)?
    ---

    moze byc skrot nazwy, na fakturach takze, wazne by byl nip i adres
    prawidlowy.
    Wiec juz nie trzeba się 'wsiowo'nazwiskiem podpisywac :)
    --
[...]
    tego nie pytalem, ale zapytam
    ---
    Czy mozna wrzucic kwote netto drukarki w koszty do ksiegi ? Albo do srodkow
    trwalych i w koszty odpisy amortyzacyjne?

    --
    MOge otrzymac max zwrot 700 zl netto , ktore jest jest dzielone na 4 i po
    1/4 w czterech kolejnych okresach wrzucam to w deklaracje vat (i moge

    Procz tego normalnie moge ujac fakture w ewidencji zakupu i odliczyc VAT na
    zwyklych zasadach

    Kwote netto normalnie w koszty moge wrzucic (choc zaznaczyla ze zapytac sie
    jeszcze mozna osoby od podatku dochodowego)

  • 10. Data: 2009-05-13 21:01:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > prawidlowy.
    > Wiec juz nie trzeba się 'wsiowo'nazwiskiem podpisywac :)

    To nim zaczniesz słuchać US weź sobie i przeczytaj przepis.
    Potem rozważ sobie (teoretycznie) taki przypadek, że dodatkowo
    prowadzisz wynajem mieszkania - swojego mieszkania, ale wynajmujesz
    je jakiejś firmie na biuro.
    Zastanów się kto wystawia f-rę (zarówno tę z DG jak i z wynajmu).
    A potem obejrzyj definicję *podatnika* w ustawie o VAT.
    I czy istnieje *jakakolwiek* różnica między tym samym podatnikiem
    sprzedającym na DG i prowadzącym wynajem :)
    Hint1: nie ma zakazu umieszczania na f-rze żadnych *dodatkowych*
    informacji.
    Hint2: za to istnieje nakaz umieszczania informacji *obowiązkowych*.

> [...]
    > paragon.
    > A w ksiedze rejestrowac sprzedaz tylko na podstawie raportow z kas ?

    Oczywiście że można, jakżeby nie? :O
    W przepisie jest nakaz i wyłącznie nakaz dotyczący osób nie
    prowadzących DG i RR. Nie ma zakazu ujmowania jakiejkolwiek
    innej sprzedaży.

> [...]
    >
    > Kwote netto normalnie w koszty moge wrzucic (choc zaznaczyla ze zapytac sie
    > jeszcze mozna osoby od podatku dochodowego)

    Ustal sam ze sobą i napisz nam, co konkretnie chcesz wrzucać w koszty :)
    Ściślej:
    - cały wydatek netto
    czy
    - niezwróconą *CZĘŚC* wydatku na kasę

    Bo coś nadmiernym optymizmem wieje z Twojego posta :D

    pzdr, Gotfryd