  • 1. Data: 2002-01-23 15:48:05
    Temat: zakup działki a adliczenia - poraz 2 :)
    Od: "Pakilo" <k...@p...onet.pl>

    mam pytanko: które koszty związane z zakupem działki mogę odliczyć w
    zeznaniu podatkowym, w akcie notarialnym oprócz kwoty zakupu są jeszcze:
    podatek od czynności cywilnoprawnych
    opłata sadowa
    sporządzenie aktu wraz z wnioskiem do wpisu do księgi wieczystej
    wypis - taksa notarialna

    oraz jeszcze dochodzi prowizja pośrednika

    Pozdrawiam
    Pakilo

  • 2. Data: 2002-01-24 08:37:57
    Temat: Re: zakup działki a adliczenia - poraz 2 :)
    Od: "Tomasz Gromadzki" <t...@e...pg.gda.pl>

    Ja bym na Twoim miejscu niczego nie odliczal bo tracisz prawo do nowej ulgi
    "kredytowej" a roznica odzyskanych kwot to mniej wiecej 20:1.
    Pozdrawiam
    T:)#.

  • 3. Data: 2002-01-24 15:37:59
    Od: "Pakilo" <k...@p...onet.pl>

    > Ja bym na Twoim miejscu niczego nie odliczal bo tracisz prawo do nowej
    ulgi
    > "kredytowej" a roznica odzyskanych kwot to mniej wiecej 20:1.
    ciach

    masz rację ale pod warunkiem że nie zacząłem już budowy, w przeciwnym
    wypadku mam możliwość korzystania z byłej dużej ulgi która wydaje mi się
    bardzie atrakcyjna uwzględniając że nie mam zamiaru brać kredytu.

  • 4. Data: 2002-01-25 16:16:19
    Od: "Marcin" <o...@o...it.pl>

    właśnie wczoraj składałem Pit roczny i byłem w US z Aktem Notarialnym oraz
    fakturą od Notariusza , wg US uzyskałem informację że do ceny zakupu działki
    dolicza się wszystkie kwoty podane na końcu Aktu przez Notariusza czyli:
    - podatek od czynności cyw. prawn.
    - taksę not.
    - podatek Vat
    Marcin

  • 5. Data: 2002-02-04 06:23:08
    Od: Stanisław Marszałek <s...@f...krakow.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > dolicza się wszystkie kwoty podane na końcu Aktu przez Notariusza czyli:

    Muszę mieć fakturę ? Przecież w akcie jest napisane, że wszystko zapłaciłem ?

    --
    === Stanisław Marszałek