  • 1. Data: 2002-01-23 12:57:43
    Temat: Spółka jawna i kapitał zakładowy?
    Od: "NEO" <b...@n...e.pl>

    Witam,

    mam d Szanownych grupowiczów 2 pytania:
    czy spółka jawna ma z góry określony minimalny kapitał zakładowy?

    czy P.P.H.U 1 osobowe moze przekształcić sie w sp. j.?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2002-01-24 11:38:33
    Temat: Re: Spółka jawna i kapitał zakładowy?
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    NEO napisał(a):

    > Witam,
    >
    > mam d Szanownych grupowiczów 2 pytania:
    > czy spółka jawna ma z góry określony minimalny kapitał zakładowy?
    Nie musi. To spółka osobowa, faktycznie kapitalem spółki jest majątek
    wsplników.
    Kapitał zakładowy ma służyc zabezpieczeniu roszczeń wobec spółki.
    Jeżeli wspólnicy ryzykują całym swoim majątkiem, to nie ma sensu
    odrębny kapitał zakładowy.

    > czy P.P.H.U 1 osobowe moze przekształcić sie w sp. j.?
    Nie.
    Spółka osobowa nie może być jednoosobowa. (takie małe sam na sam z
    sobą?)
    :-)

    Maddy

    --