  • 1. Data: 2002-01-23 12:38:13
    Temat: leasing a amortyzacja
    Od: "Viola" <v...@i...pl>

    Czy są jakies przeciwwskazania, aby leasingowany środek trwały w dg. potem z
    akupiony na firmę amortyzować jak każdy środek trwały?

    Proszę o wszelkie info na priv: v...@i...pl

    Viola

    Z gory wielkie dzieki

  • 2. Data: 2002-01-24 11:39:29
    Temat: Re: leasing a amortyzacja
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Viola napisał(a):

    > Czy są jakies przeciwwskazania, aby leasingowany środek trwały w dg. potem z
    > akupiony na firmę amortyzować jak każdy środek trwały?
    Nie ma, ale oczywiście tylko od ceny za jaka został kupiony

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-01-31 19:17:18
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Viola" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Viola
    >
    > Z gory wielkie dzieki
    >
    > Zakupiony środek trwały , podlega odpisom amortyzacyjnym, które stanowią
    koszty uzyskania przychodów, także wówczas, gdy był już używany przed
    zakupem na podstawie umowy leasingu. Ustawy podatkowe, zarówno od osób
    fizycznych, jak i od osób prawnych nie wyłaczają z odpisów amortyzacyjnych
    tego rodzaju środków trwałych. Można zastosować indywidualne stawki amort.,
    które są wyższe od tych w tabeli, i zależą od tego co to za środek, a można
    je stosować, gdy środek był używany już przez pewien okres. Patrz art. 22j
    ustawy o pod.doch. od osób fiz. lub art.16j jeśli Twoja firma to osoba
    prawna. Mam nadzieję, że pytasz o środek trwały kupiony po leasingu
    operacyjnym, a nie finansowym , bo wówczas moja odpowiedź byłaby całkiem
    inna.Pozdrawiam serdecznie.