  • 1. Data: 2011-07-05 07:33:36
    Temat: Re: zakup na allegro, przedpłata, brak proformy
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.07.2011 09:25), Albercik wrote:
> [...]
    > wystawić faktury proformy.
    > Natomiast moja firma nie chce wykonać przelewu bez żadnego papieru.
    > No niby jest zawarta umowa na zakup, i na tej podstawie można by puścić
    > przelew, ale umowa ta jest zawarta pomiędzy mną a sprzedawcą, a nie
    > pomiędzy sprzedawcą a moją firmą.
    >
    > Z której strony to ugryźć aby przerwać błędne koło?
    > Pomyślałem że może zapłacę przelewem ze swojego prywatnego konta, a jak
    > przesyłka i faktura przyjdzie to rozliczę gotówkę w firmie. Ale
    > księgowość i na to się buntuje, bo na fakturze będzie zapłacono przelewem.

    Dogadać się ze sprzedawcą żeby nie było "zapłacono przelewem" ?

    Żeby w ogóle nie było "zapłacono". Dowodem zapłaty w razie jakiegoś
    sporu, będzie przelew o tytule "zapłata za fakturę X/Y/2011".

    p. m.

  • 2. Data: 2011-07-05 07:35:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 09:33, mvoicem pisze:

    > Dogadać się ze sprzedawcą żeby nie było "zapłacono przelewem" ?
    >
    > Żeby w ogóle nie było "zapłacono". Dowodem zapłaty w razie jakiegoś
    > sporu, będzie przelew o tytule "zapłata za fakturę X/Y/2011".

    A skąd będzie wiadomo jaki numer faktury podać w przelewie? :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-05 08:03:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.07.2011 09:35), Liwiusz wrote:

    > A skąd będzie wiadomo jaki numer faktury podać w przelewie? :)

    Przecież taką informację można przekazać poza fakturą.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-07-05 08:09:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 10:03, mvoicem pisze:

    > Przecież taką informację można przekazać poza fakturą.

    No i jak nie zapłaci, to ma potem zmarnowany numer faktury?

    Pokręcone to.

    Jakby mógł podać numer, to i fakturę by wystawił, czyli nie byłoby
    problemu z pro formą.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-07-05 08:12:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-07-2011 10:03, mvoicem pisze:

    > Przecież taką informację można przekazać poza fakturą.

    Można po prostu wpisać nr aukcji z Allegro wraz z opisem towaru i że to
    za firmę XYZ. Na przelewie trochę tekstu się mieści.
    Jak się ze sprzedawcą nie pójdzie na noże, to pewnie wpisze na życzenie
    także numer aukcji na fakturze, chociażby w uwagach.

    ps. A ja mam faktury zakupu z Allegro na których jest po prostu
    "zapłacono". I jedną "forma płatności: przedpłata" i "do zapłaty: zero".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813