  • 1. Data: 2011-07-04 10:23:45
    Temat: Odwieszanie dzialalności
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jak liczony jest okres zawieszenia urzędowo?
    Jakoś ni jak nie mogę zrozumieć zapisu z art 14a ust1a i 1b. Dokładnie
    chodzi mi taką sytuację:

    we wniosku o zawieszenie od 01 sierpnia 2009 podano przewidywany
    okres zawieszenia 24 miesiące i UM wygenerował sobie na podstawie
    tego wniosku wpis o zawieszeniu od 01.08.2009 do 01.08.2011.
    To tak się liczy te miesiące?
    Jakoś nie zwróciłem na to uwagi, że taki dali wpis, ale wg moich rachunków
    to jest 24 miesiące i 1 dzień :-)

    No i jak teraz to odwieszać od 01.08 czy od 02.08
    Ma być odwieszone do 31.08 i od 01 wrzesnia znowu zawieszone.
    Są jakieś interpretacje, że 24 miesiące są maksymalnym całkowitym czasem na
    jaki można zawiesić działalność?
    Jakoś z ustawy nie wynikają dla mnie żadne ograniczenia w ilości zawieszeń.

  • 2. Data: 2011-07-04 10:43:54
    Temat: Re: Odwieszanie dzialalności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 12:23, cef pisze:
> [...]
    > na jaki można zawiesić działalność?
    > Jakoś z ustawy nie wynikają dla mnie żadne ograniczenia w ilości zawieszeń.

    Wszystko OK.

    kc
    art. 112
    Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z
    upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi
    terminu[...]

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-04 11:19:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z
    > upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi

    I co? Odwieszać od 2. czy od 1. sierpnia?

  • 4. Data: 2011-07-04 11:35:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 13:19, cef pisze:

    > I co? Odwieszać od 2. czy od 1. sierpnia?

    Odwieszać możesz kiedy chcesz, choćby i za miesiąc, ale nie później niż
    1 sierpnia.

    2 sierpnia miną już 2 lata i działalność będzie wykreślona z urzędu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-07-04 11:35:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 13:35, Liwiusz pisze:

    > Odwieszać możesz kiedy chcesz, choćby i za miesiąc, ale nie później niż
    > 1 sierpnia.
    >
    > 2 sierpnia miną już 2 lata i działalność będzie wykreślona z urzędu.

    Tzn. odwieś 1 sierpnia od 2 sierpnia.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-04 13:06:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Tzn. odwieś 1 sierpnia od 2 sierpnia.

    Wyślę żonę już teraz z terminem odwieszenia od pierwszego,
    żeby UM miał decyzję i popchnął sprawy do US i ZUS w lipcu,
    bo nie chciałbym, żeby bezwładność urzędów skomplikowała tę sprawę.
    Zamierzamy bowiem zawiesić znowu od 01 wrzesnia.

  • 7. Data: 2011-07-04 13:11:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 15:06, cef pisze:

> [...]
    > bo nie chciałbym, żeby bezwładność urzędów skomplikowała tę sprawę.
    > Zamierzamy bowiem zawiesić znowu od 01 wrzesnia.

    A w sierpniu będzie coś firma robiła? Bo na chwilę obecną nie widzę
    przeciwwskazań, aby odwieszenie trwało 1 dzień.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-07-04 13:54:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > A w sierpniu będzie coś firma robiła? Bo na chwilę obecną nie widzę
    > przeciwwskazań, aby odwieszenie trwało 1 dzień.

    Chciałem żeby było jakoś "zaokrąglone".
    Przemyslę sprawę. Zdrowotna jest i tak cała do zapłaty, ale mamy z czego
    odliczyć,
    A społeczne można faktycznie zredukować do minimum. No dobra - zawiesimy po
    trzech dniach :-)

  • 9. Data: 2011-07-04 15:30:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.07.2011 15:54, cef pisze:

> [...]
    > odliczyć,
    > A społeczne można faktycznie zredukować do minimum. No dobra - zawiesimy

    A jaki jest sens utrzymywania takiej zawieszonej działalności?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2011-07-04 16:29:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A jaki jest sens utrzymywania takiej zawieszonej działalności?

    Brakuje trochę do jej ponownego uruchomienia, są umowy
    z operatorem tel i inne jakieś zamrożone na usługi.
    A jest spora szansa, że do wiosny 2012 wystartuje ponownie, to uznałem,
    że lepiej ponownie zawiesić niż zamykać.