  • 1. Data: 2004-06-22 10:50:06
    Temat: zakup rzeczy używanej a koszty uzyskania
    Od: "Omo" <M...@f...onet.pl>

    Witam,
    prowadzę działalnośc gospodarczą. Mam zamiar zakupić od osoby fizycznej, nie
    prowadzącej działalności używane narzędzie wartości 700 zl, niezbędne mi do
    pracy. Jak to zrobić, abym owo 700 zł mógł zaksięgować jako koszt uzyskania
    przychodu? Poczytałem sobie co jest, a co nie jest dokumentem księgowym i
    zgłupiałem... Bardzo prosze o wskazówki.
    Pozdrawiam - Omo

  • 2. Data: 2004-06-22 11:02:13
    Temat: Re: zakup rzeczy używanej a koszty uzyskania
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Omo napisał:

> [...]
    > przychodu? Poczytałem sobie co jest, a co nie jest dokumentem księgowym i
    > zgłupiałem... Bardzo prosze o wskazówki.

    Może być umowa kupna-sprzedaży, ale Gotfryd się upiera że sama umowa nie
    jest dowodem zawarcia transakcji a dowodem intencji.
    A więc umowa + jakis dowód przekazania + dowód zapłaty.

    Albo prościej - ta osoba wystawia Ci rachunek. Może byc odrecznie
    napisany, nie musi być zaden druk. Ale dowod zapłaty dalej obowiązuje.
    Dla własnego bezpieczeństwa nalezy go mieć.
    700zł nie kwalifikuje się do opodatkowania PCC. Jeżeli to rzecz uzywana
    (6 miesięcy) to ta osoba i dochodowego płacić nie będzie.

    Rachunek jest dla Ciebie dowodem księgowym.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-22 12:40:10
    Od: "Omo" <M...@f...onet.pl>

    > Albo prościej - ta osoba wystawia Ci rachunek. Może byc odrecznie
    > napisany, nie musi być zaden druk. Ale dowod zapłaty dalej obowiązuje.
    > Dla własnego bezpieczeństwa nalezy go mieć.

    Dziękuję bardzo za wyjaśnienie.
    Rachunek może wystawić, że tak powiem, "byle kto"? A tenże dowód zapłaty?
    Wystarczy, jeśli na rachunku będzie adnotacja "zapłacono gotówką"?
    Pozdrawiam - Omo

  • 4. Data: 2004-06-22 12:42:39
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Omo pisze:

> [...]
    > Rachunek może wystawić, że tak powiem, "byle kto"? A tenże dowód zapłaty?
    > Wystarczy, jeśli na rachunku będzie adnotacja "zapłacono gotówką"?

    No nie zaden "byle kto" a wlasciciel....

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-06-22 12:57:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > No nie zaden "byle kto" a wlasciciel....

    Eee.. to sie chyba samo przez siebie rozumie ;-)

    Ale fakt - zwykły rachunek może wystawic każdy kto cos sprzedaje.
    Wystawienie rachunku nie oznacza, że sie prowadzi dzialalnośc gopodarczą
    lub uzyskuje jakiekolwiek opodatkowane dochody

    A jak na rachunku sprzedający dopisze "otrzymałem gotówkę w kwocie...
    dnia..." i podpis to juz dowód zapłaty jest z głowy ;-)

    Jeden dokument i załatwia nam wszystko i Gotfryd się nie czepia ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-06-22 14:09:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2004, Maddy wrote:

    > + Użytkownik Omo napisał:
    [...]
> [...]
    > + Może być umowa kupna-sprzedaży, ale Gotfryd się upiera że sama umowa nie jest
    > + dowodem zawarcia transakcji a dowodem intencji.

    Jestem i upieram się :), zaznaczając iż nie widzę przeciwwskazań aby
    umowa *i* rachunek były na jednym kwitku. Może być razem z pokwitowaniem
    zapłaty :)
    Jako osoba nieuprawniona :) zeznaję iż osobiście taki "kwitek" (umowa
    +rachunek+podpis pod "zapłatę przyjąłem" czy czymś podobnym)
    zaksięgowałem, jak to pisujesz: "każdy odpowiada za siebie"...

    Ale zaintrygowało mnie co innego:
    [...]
    > + nie musi być zaden druk. Ale dowod zapłaty dalej obowiązuje. Dla własnego
    > + bezpieczeństwa nalezy go mieć.

    Masz na myśli dla celów *cywilnych* (zgoda) czy *podatkowych* (IMHO
    tylko przy "kasowym") ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-06-22 14:23:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Jeden dokument i załatwia nam wszystko i Gotfryd się nie czepia ;-)

    Taaaaaa.....jest !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-06-23 20:03:09
    Od: "Omo" <M...@f...onet.pl>

> [...]
    >
    > A jak na rachunku sprzedający dopisze "otrzymałem gotówkę w kwocie...
    > dnia..." i podpis to juz dowód zapłaty jest z głowy ;-)

    Maddy, jeszcze raz dziękuję :)
    Pozdrawiam - Omo