  • 11. Data: 2002-11-05 14:05:50
    Temat: Re: zakup samochodu wartego 35tys. za 5tys.???!!!
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Krys" <g...@p...onnet.pl> wrote in message
    news:aq8gmc$k3u$1@news.onet.pl...

    > I tu jest pies pogrzebany chce go sprzedac za 35 czy iles a podatku nie
    chce
    > placic w ogole.
    > Rownie dobrze moze wykupic ten samochod od firmy leasingowej za 5,
    sprzedac
    > za 35 a fakture sprzedazy "zapomniec zaksiegowac".
    > Jezeli ktos dostanie cos wartego 35 i zapalci za to tylko 5 to pachnie mi
    tu
    > darowizna na jakies 30.

    A mnie pachniejakims grubszym przekretem

    Boguslaw

  • 12. Data: 2002-11-05 14:09:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > tu
    >
    > A mnie pachniejakims grubszym przekretem
    >
    > Boguslaw

    E tam. Sam minister kiedyś napisał, że nie odbiega
    znacznie bez uzasadnionej przyczyny od ceny rynkowej
    taka cena zbycia składnika majątkowego, używanego
    uprzednio na podstawie umowy leasingu (lub innej umowy
    o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy -
    umowy szczególnej) trwającej przez okres co najmniej
    12 miesięcy, która nie jest niższa niż jego zaktualizowana
    wartość początkowa, pomniejszona o wysokość odpisów
    amortyzacyjnych liczonych metodą degresywną przy
    zastosowaniu współczynnika 3 w okresie, w którym
    przedmiot umowy leasingu był zaliczony do
    składników majątku leasingodawcy.

    Cena będzie w tym wypadku ok.
    Ale wg mnie tylko przy pierwszym
    nabywcy. Potem może być już tylko gorzej :-((

    Pzdr
    CEZ

  • 13. Data: 2002-11-05 18:45:34
    Od: Przemek Anuszek <p...@r...pl>

    ANIA wrote:
    > w US i tak bedziesz musiala zaplacic podatek od wartosci rynkowej samochodu
    > czyli chyba 2% od 3500 (w us wartosc rynkowa sprawdzaja w aktualnych
    > gazetach dot. gield aut - tak przynajmniej jest w gdansku)
    > a czy bedzie to podejrzane z jakiegos innego punktu prawnego - to nie
    > wiem:((

    dokladnie .
    A jak przyjdzie co do czego, to sie okaze, ze auto bylo uszkodzone.
    Tu i tam sa takie defekty i cena jest duzo zawyzona.
    I bedzie problem z odzyskaniem pieniedzy, bo na umowie jest tylko 5000 :)))

  • 14. Data: 2002-11-06 17:12:53
    Od: "j709" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kinga" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam mozliwosc kupic poprzez komis samochod o cenie rynkowej ok.35000 zl,
    za
    > 5000 zl.
    > Zasada bylaby taka: wlasciciel komisu odkupuje od wskazanego przeze mnie
    > leasingodawce ww. samochod za 4000 zl, dalej ja kupuje w komisie ten
    > samochod za 5000 zl. Problem w tym, ze ten samochod jak wspomnialam jest w
    > rzeczywistosci wart 7x wiecej.
    > Czy taka transakcja bylaby narazona ze strony US na problemy?
    > Bardzo bede wdzieczna za bardzo szybka pomoc, sprawa musi sie w ciagu 3
> [...]

    NUMER stary, jak leasing w Polsce. Skończy się, jak kontrolerzy "dupną"
    firmę leasingową za to, że sprzedaje rzecz za cenę niższą od rynkowej - bez
    uzasadnionego powodu. Bo czym uzasadnić sprzedaż samochodu za 5 zamiast za
    35 tysięcy innej osobie, niż leasingobiorca, który spłacił całą wartość
    samochodu poza owymi 5 tysiącami.
    Widać, że PAni jest leasingobiorcą i boi się PAni kupić samochód wprost za
    te 5 tysięcy. Czemu ? Po co Pani kombinuje, gdy można iść prostą drogą?
    Pozdrawiam
    Jaś Fasola

  • 15. Data: 2002-11-06 19:55:24
    Od: "KriS" <a...@i...pl>

> [...]
    > 35 tysięcy innej osobie, niż leasingobiorca, który spłacił całą wartość

    Nikt nie musi nikogo 'dupić'. Nowe przepisy leasingowe rozwiązują ten
    problem - odsyłam do stosownej ustawy - w skrócie, teraz za taką niską cenę
    kupić może tylko leasingobiorca.

    > Widać, że PAni jest leasingobiorcą i boi się PAni kupić samochód wprost za
    > te 5 tysięcy. Czemu ? Po co Pani kombinuje, gdy można iść prostą drogą?

    A może tej Pani dotyczy stara umowa leasingu - wtedy było dokładnie
    odwrotnie - jeżeli leasingobiorca wykupił przedmiot leasingu po wygaśnięciu
    umowy to US kwestionował całą umowę leasingu - stąd wykupy na znajomych,
    rodzinę, etc.

    Pozdrawiam,

    Kris

  • 16. Data: 2002-11-07 22:45:48
    Od: "j709" <j...@w...pl>

    Użytkownik "KriS" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nikt nie musi nikogo 'dupić'. Nowe przepisy leasingowe rozwiązują ten
    > problem - odsyłam do stosownej ustawy - w skrócie, teraz za taką niską
    cenę
    > kupić może tylko leasingobiorca.
    Dziwna logika: przecież mowa o dupnięciu za sprzedaż komu innemu niż
    leasingobiorca. Więc co kwestionujesz ?
> [...]
    wygaśnięciu
    > umowy to US kwestionował całą umowę leasingu - stąd wykupy na znajomych,
    W każdym towarzystwie znajdzie się jeden dureń; wsród urzędników z US też.
    Ale taki może zakwestionować zeznanie na tej podstawie, że według niego
    2x2=7. Bo na jakiejże podstawie mógł zakwestionować zakup przedmiotu przez
    leasingobiorcę ? Przeciez zakup nie był w ogóle w rozporządzeniu z 6.04.93
    wymieniany. Więc na widzimisię ?? Jeśli nawet tak było, to w 10 - 20
    wypadkach, na ponad 90000 umów rocznie.
    Nie dajmy się zwariować.