    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup towarów handlowych z zagranicy
    Date: Tue, 14 Jun 2005 10:39:00 +0200

    > Nie może a na pewno - polecam lekturę:
    > Rozporządzenia MF w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o
    podatku
    > od towarów i usług par 37;

    Cóż.... chyba czytasz nieuważnie moje wypowiedzi..... one w każdym razie nie
    dotyczyły kwestii VAT-u (choć w poprzedniej odpowiedzi moja sugestia co do
    kursu na fv wewnętrznej - którą wystawiasz dla potrzeb VAT-u, a nie podatku
    dochodowego) jest zgodna z Twoja - dzień wystawienia fv (ten sam dzień, co
    dzień wystawienia fv przez kontrahenta unijnego). Zakończmy więc ten temat,
    bo nie o to pytałam !

    > A co do wpisów w KPiR pożądana jest lektura par 12 do 16 objaśnien do
    > Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    > przychodów i rozchodów.

    Czy my czytamy to samo rozporządzenie??????????????????
    Wspomniane przez Ciebie paragrafy mówią co się wpisuje w róznych kolumnach
    (WSZYSTKICH, ALE AKURAT NIE TOWARACH HANDLOWYCH), o któóre przecież pytam od
    samego początku....... I jeszcze jedna dygresja..... nawiasem mówiąc w tych
    paragrafach nie ma ANI JEDNEGO SŁOW NA TEMAT KURSU WALUT

    Tym razem to ja polecam lekturę par. 16.1 Rozprządzenia (otrzymanie towarów
    musi być potwierdzone na dowodzie zakupu datą.... i podpisem osoby, która je
    przyjęła).
    Moi klienci piszą na fv : towar otrzymałem dnia..... i jeśli widzę, że ten
    termin jest późniejszy niż data z fv, to muszę im powinnam towar wprowadzić
    pod datą otrzymania (par 30 mówi o chronologii, a chronologie rozumiem jako
    następujące zdarzenia, a więc w kpir musze towary ujmować z zachowaniem
    kolejnosci dostaw, czyz nie tak???????A co do kursu walut........ art. 22
    ust 1 UPDOF wskazuje, aby w kpir przyjąć kurs z dnia poniesienia kosztu
    (dalej w tym samym punkcie mowa jest o zarachowaniu). A dzień poniesienia
    kosztu to chyba dzień wpisania kosztu do kpir (przy zakupach handlowych w
    dniu otrzymania towaru). Stąd wzięły się więc moje wnioski co do przyjęcia
    również kursu walut z tego dnia (co zresztą, nawiasem mówiąc zasugerował mi
    urzędnik z US).
    Jedynym argumentem przemawiającym w tym wypadku za przyjęciem kursu z dnia
    wystawienia faktury jest zapis w par. 16.1 rozporządzenia w sprawie KPiR,
    który mówi, że różnice w wartościach między opisem towarów w stosunku do
    danych wynikających z faktury musi być wpisana do księgi w dniu otrzymania
    faktury. Ale wprost to niestety nie wynika.

    > Wspólczuję twoim klientom - jak sama nie potrafisz tak podstawowych rzeczy
    > przepisach wyszukać to ciekawe jak zdałaś egzamin na usługowe prowadzenie
    > ksiąg.

    Trochę przesadziłeś.... ale - wystawiłeś tym samym opinię o samym sobie.
    Zresztą nie tylko uwagami nie na miejscu, ale także, a może po pierwsze -
    wskazując przepisy w ogóle nie związane z tematem, a po drugie nieuważnie
    czytając posty.
    Co do egazminu - na nim sa poważniejsze rzeczy, niż prowadzenie kpir (ale ty
    zapewne o tym nie wiesz...... ) Jesli masz uprawnienia do prowadzenia usług
    księgowych, to zapewne z "wysługi lat" a nie ze zdanego egzaminu (moim
    zdaniem po prostu przemawia przez ciebie zazdrość).