    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup towarów handlowych z zagranicy
    Date: Tue, 14 Jun 2005 17:01:15 +0200

    NA WSTĘPIE OD RAZU ZAZNACZĘ, ZE PO TEJ TWOJEJ WYPOWIEDZI UTWIERDZIŁAM SIĘ W
    PRZEKONANIU, ŻE NIESTETY NIE MASZ W OGÓLE POJECIA, O CZYM MÓWISZ. DLATEGO
    ZAŁAMAŁAM RĘCE, ALE.... Z WRODZONEJ GRZECZNOSCI ODPISZE, ZEBYŚ NIE TKWIŁ W
    SWOJEJ GŁUPOCIE NA WIEKI.
    NAWIASEM MÓWIAC WYCZUWAM, ŻE W NORMALNYCH WARUNKACH DAWNO ZGODZIŁBYŚ SIĘ ZE
    MNA, TYLKO MESKA DUMA TRZYMA CIĘ NADAL PRZY SWOICH PRZEKONANIACH....

    > Coż ... chyba jednak dotyczą ponieważ w KPiR dowodem są przede wszystkim
    > faktury. A jaby ci jeszcze było mało to istnieje art. 22 ust.1 UoPDoOF
    > który też określa jak się wylicza wartość dowodów w walutach obcych.
    > A ten art oraz cała ustawa powinna być znana osobie prowadzącej usługowe
    > prowadzenie ksiąg.

    Faktury są dowodem, ale to nie znaczy jeszcze, ze kurs trzeba przyjąć z daty
    wystawienia faktury (tu trochę nabredziłeś głupot, mówiąc kolokwialnie).
    Przytoczony natomiast art. z updof takze nic nie wspomina o dacie
    wystawienia faktury, a o dacie poniesienia kosztu (a koszty handlowe wpisuje
    sie w dniu otzrzymania towaru, to chyba jasne!!!!!!!!!!!!!!! - w razie
    watpliwości odsyłam do pozycji "Podatkowa ksiażka przychodów i rozchodów"
    wydawnictwa INFOR, gdzie na str. 118, cytuję: " w kol 2 księgi przeznaczonej
    do zapisu daty zdarzenia gospodarczego wpisuje się datę otrzymania towaru, a
    nie np. datę wystawienia faktury badź rachunku czy datę zakupu". Dodam
    tylko, ze par. 30 rozporządzenia w sprawie kpir nie zwalnia biur
    rachunkowych z ujmowania towarów handlowych w ten sposób ( z zachowaniem
    kolejności dostaw).
    Aby jeszcze bardziej przyblizyć ci termin" data poniesienia kosztu " art. 22
    .1 opdof dodam, że np w przypadku delegacji zagranicznych niektórzy
    przyjmują np jako datę poniesienia kosztu kurs z dnia rozliczenia delegacji,
    a wtedy wszystkie fv z delegacji rozliczają wg tego kursu, a nie po kursie z
    dnia kazdej faktury.... WIĘC NIBY GDZIE JEST NAPISANE ŻE DZIEŃ PONIESIENIA
    KOSZTU TO DZIEŃ WYSTAWIENIA FV?????????????????????

    > Na pewno to samo. Róznie jednak je interpretujemy.

    Ponownie załamałam ręce....... SPÓJRZ DOKŁADNIE DO OBJAŚNIEŃ DO PROWADZENIA
    KPIR I ZOBACZ, NA JAKIE PRZEPISY SIE POWOŁUJESZ, BO NIE MAM SIŁY CI TEGO
    WYKŁADAĆ. Tylko dzięki wrodzonej inteligencji wiem, ze powołujesz się nie
    na objaśnienia do prowadzenia kpir, tylko do samego rozporządzenia, więc nie
    krzycz tak głosno, bo nie masz racji......

    > ..[ciach]
    > Trochę mylisz pojęcia. Dowodem są dokumenty wymienione w § 12. ust. 3.

    CÓŻ ZA ZAWĘŻONA
    INTERPRETACJA???????????????????????????????????????
    ????????????????????????
    ????????????????
    Art. 30 mówi wyraźnie o szerdzej grupie dowodów księgowych - poczytaj sobie,
    moze się czegoś nauczysz, :)
    A co z dowodami zawartymi w par. 13?????????????????????????????????????
    Ups, chyba wpadłes jak sliwka w kompot. Nawiasem mówiąc - dowody są
    wymianione w par. 12-16,

    > Dodatkowe zapiski na dokumencie nie mają tu znaczenia. dowodem kosztowym
    > jest otrzymana faktura, nawet gdyby towar jeszcze nie dotarł.

    No proszę cię, nie pogrążaj się dalej........

    > Sytuacja opisywana przez ciebie dotycząca opisu towarów i księgowania
    > róznic ma zastosowanie *wyłącznie* w sytuacji kiedy otrzymano towar a nie
    > otrzymano faktury - na zasadzie odstępstwa od zasady dokumentowania
    > fakturami.

    A co powiesz na szczegółową lekturę par. 17??????? Par. 30 zwalnia cię z
    obowiązku wpisywania kosztów natychmiast ale z chronologii dostaw to chyba
    nie, co ty na to???? (pytanie retoryczne - nie odpowiadaj, bo twoje
    wypowiedzi nie są dla mnie nauką tylko cofaniem się do podstaw)..

> [...]
    przede
    > wszytkim potrafić sama odszukać przepisy - a ty dowiodłaś że niestety nie
    > tego nie potrafisz.
    > Poza tym nie ważne w jaki sposób są uzyskane uprawnienia - ale poziom
    > wiedzy osoby je posiadającej. I fakt że na egzaminie były poważniejsze
    > rzeczy ( zapewne myślisz o KH ) nie ma żadnego znaczenia.
    > Nadal ośmielam się twierdzić, że nie posiadasz odpowiednich kwalifikacji
    do
    > świadczonych usług pomimo posiadania odpowiednich "certyfikatów".

    Teraz już wiem na pewno, ze egzaminu nie zdawałeś !!!!!!!!!!!!!!!! BO NIE
    MASZ POJĘCIA CO NA NICH JEST. OPRÓCZ WSPOMNIANEGO KH JEST USTAWA O
    RACHUNKOWOŚCI (PRZEDE WSZYSTKIM) USTAWA O UBEZPIECZENIACH, O PRAWIE
    BANKOWYM, WEKSLOWYM, UPADŁOŚCIOWYM I NAPRAWCZYM, O SYSTEMIE UBEZPIECZEŃ
    SPOŁECZNYCH, PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB FIZYCZNYCH, PRAWNYCH, WSZELKIE
    ROZPORZĄDZENIA Z TYM ZWIĄZANE I WIELE, WIELE WIĘCEJ