    From: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup towarów handlowych z zagranicy
    Date: Tue, 14 Jun 2005 18:07:04 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@poczta.milicz.jarsat.pl

    Kalina napisał(a):

    >Faktury są dowodem, ale to nie znaczy jeszcze, ze kurs trzeba przyjąć z daty
    >wystawienia faktury (tu trochę nabredziłeś głupot, mówiąc kolokwialnie).
    >Przytoczony natomiast art. z updof takze nic nie wspomina o dacie
    >wystawienia faktury, a o dacie poniesienia kosztu (a koszty handlowe wpisuje
    >sie w dniu otzrzymania towaru, to chyba jasne!!!!!!!!!!!!!!! - w razie
    >watpliwości odsyłam do pozycji "Podatkowa ksiażka przychodów i rozchodów"
    >wydawnictwa INFOR, gdzie na str. 118, cytuję: " w kol 2 księgi przeznaczonej
> [...]
    *ROZPORZĄDZENIE** MINISTRA FINANSÓW*
    z dnia 27 kwietnia 2004 r.*
    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i
    usług*

    (Dz. U. Nr 97, poz. 970)

    *Rozdział 14*

    *Sposób przeliczania kwot wykazywanych na fakturach, w sytuacji, gdy
    kwoty te wykazywane są w walutach obcych*

    *§ 37.* 1. Kwoty wyrażone w walucie obcej wykazywane na fakturze
    przelicza się na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy
    Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień wystawienia
    faktury, jeżeli faktura jest wystawiana w terminie, w którym podatnik
    obowiązany jest do jej wystawienia, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

    2. W przypadku gdy na dzień wystawienia faktury bieżący kurs średni
    waluty obcej nie został wyliczony i ogłoszony, do przeliczenia stosuje
    się kurs wymiany ostatnio wyliczony i ogłoszony.

    3. W przypadku niewystawienia faktury w terminie, w którym podatnik
    obowiązany jest do jej wystawienia, kwoty wyrażone w walucie obcej
    przelicza się na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy
    Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień powstania
    obowiązku podatkowego. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do przeliczania kwot
    wykazywanych na fakturze wystawionej przez podatnika podatku od wartości
    dodanej lub podatku o podobnym charakterze, jeżeli dokumentują one
    czynności, które u podatnika stanowią: wewnątrzwspólnotowe nabycie
    towarów, dostawę towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, lub
    import usług.

    _
    _I chyba o to w całej dyskusji chodziło.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl