    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup w hurtowni na paragon
    Date: Wed, 23 Jan 2002 00:03:04 +0100

    On Tue, 22 Jan 2002, Maddy wrote:

    >+ sebur napisał(a):
    >+ >
    >+ > W hurtowni, w której się zaopatruję, towar brałem zawsze na fakturę VAT.
    >+ > Zaproponowano mi zakup na paragon. Skoro na paragonie nie ma danych mojej
    >+ > firmy, a ja niczego nie podpisuję, to czy z takiego zdarzenia prawnego
    >+ > wynikają jakieś obowiązki podatkowe? Czy grozi mi "wpadka" w razie kontroli
    >+ > US?
    >+ > dzięki za jakieś info na ten temat
    >+ Na pewno nie możesz odliczyć VATu.

    Właśnie chciałem o coś takiego zapytać: czy od paragonu
    da się odliczyć VAT, bo mam coś takiego w ręku.
    Omal bym ci uwierzył ;) (nie bij !!)

    >+ Co do KUP, to też miałabym wątpliwości.

    A co robi w rozp.min.ds.KPiR :) par.14.2.3, par.14.4 ?
    Pytanie: CO TO ZA TOWAR (z hurtowni). Jeśli towar
    handlowy - to też bym się bał. Ale jeśli "pomocniczy"...

    >+ Sprzedawca musi na żadanie kupującego wystawić fakturę i koniec.

    ...no, na paczkę spinaczy to niekoniecznie.

    >+ Miałam kiedyś scysję z kioskiem ruchu, bo sprzedawca wciskał mi że "na
    >+ prase nie wystawia się faktur". Ale widmo skarbówki podziałało.

    Biedny kioskarz... Zakładając że nie handlujesz prasą to jako
    lamer i samouk muszę powiedzieć że na podstawie ww. art. odważyłbym
    się jednak zaliczyć ją na podstawie paragonu !
    Tym bardziej że zakupy typu: "ewidencje: 2 szt" (z kiosku
    w US), "teczki kartonowe: 10 szt" (z księgarni pod ręką)
    już tak wpisałem ;) No a kioskarz
    sam sobie winien że artykułów r.m. nie wyciągnąl ;)

    BTW: co z tym VATem ??
    Wiem, że jak Maddy powie że "nie" to nikt się nie odważy
    sprzeciwić :) ale *może jednak* się da ??
    -:) -:)

    >+ Nie
    >+ lubie straszyc ludzi skarbówka, ale czasami nie ma innego wyjścia.

    Hm... nie ty mnie obtentegowałaś za popieranie biurokracji ??
    (zaraz sprawdzę ;)!)

    >+ Jeżeli nie chcesz odliczac watu i wrzucać zakupów koszty, to możesz
    >+ wziąć paragon, w przeciwnym wypadku tylko faktura.

    ...mam się bać że za 5 lat zapłacę podatek od tych teczek,
    czy jednak mam rację ?? (VATu nie odliczałem [ze strachu :>]
    ale w KUP poszło)

    >+ Maddy

    Pozdrowienia -:)
    - Gotfryd