  • 1. Data: 2010-02-11 07:44:47
    Temat: zakupy na raty fvat
    Od: "Tomasz@" <t...@w...pl>

    Witam,
    czy to prawda, iz biorac laptopa na raty do firmy nie moge otrzymac fvat na
    firme ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-11 07:53:57
    Temat: Re: zakupy na raty fvat
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz@ wrote:

    > czy to prawda, iz biorac laptopa na raty do firmy nie moge otrzymac
    > fvat na firme ?

    Jeśli warunkiem całej transakcji jest kredyt konsumpcyjny dla osób
    fizycznych nieprowadzących działalności i jest ten warunek - zdefiniowania
    nabywcy -
    określony w umowie kredytowej,
    to niby dlaczego mieliby wystawiać faktury na innego nabywcę?
    Jeśli nabywcą w umowie będzie osoba prowadząca działalnosć,
    to nie będzie żadnego problemu z fakturą.

  • 3. Data: 2010-02-11 07:56:48
    Od: "Tomasz@" <t...@w...pl>

> [...]
    > Jeśli nabywcą w umowie będzie osoba prowadząca działalnosć,
    > to nie będzie żadnego problemu z fakturą.

    zapewne jest to umowa na osobe fizyczna nieprowadzaca DG.

  • 4. Data: 2010-02-11 08:24:09
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

> [...]
    > nabywcy -
    > określony w umowie kredytowej,
    > to niby dlaczego mieliby wystawiać faktury na innego nabywcę?

    Dlaczego innego. To wciąż ten sam nabywca. Nie sądze tez zeby dla
    kogokolwiek stanowił problem wystawienia do takiej transakcji faktury z
    nipem. Jak będzie nip to mozna juz ją ująć w księgach firmy.

  • 5. Data: 2010-02-11 08:27:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-11 09:24, Andrew pisze:

    > Dlaczego innego. To wci?? ten sam nabywca. Nie s?dze tez zeby dla
    > kogokolwiek stanowi? problem wystawienia do takiej transakcji faktury z
    > nipem. Jak b?dzie nip to mozna juz j? uj?? w ksi?gach firmy.

    ... i stracić prawo do reklamowania komputera z powodu niezgodności
    towaru z umową. ;)

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-02-11 10:46:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrew wrote:

    > Dlaczego innego. To wciąż ten sam nabywca.

    Dla Ciebie i dla mnie ten sam.
    Ale w regulaminie kredytu będzie to inaczej zapisane.
    Pewnie nie będzie problemu, tylko może więcej rat :-)
    (o kwestiach gwarancji czy uprawnieniach konsumenckich nie wspomnę)

  • 7. Data: 2010-02-11 14:38:00
    Od: <s...@a...pl>

    > ... i stracić prawo do reklamowania komputera z powodu niezgodności towaru z
    > umową. ;)

    Bo? Przecież fakt wziecia faktury na firmę nie ma tu znaczenia. Ważny jest cel
    zakupu, a nie dowód zakupu (art. 1 konsumenckiej ustawy).

  • 8. Data: 2010-02-11 14:45:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-11 15:38, s...@a...pl pisze:

    > Bo? Przecież fakt wziecia faktury na firmę nie ma tu znaczenia. Ważny
    > jest cel zakupu, a nie dowód zakupu (art. 1 konsumenckiej ustawy).

    No przecież sam użyłeś sformułowania 'na firmę'. Dla mnie cel jasny :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-02-11 14:55:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-02-2010 15:38, s...@a...pl pisze:

    > Bo? Przecież fakt wziecia faktury na firmę nie ma tu znaczenia. Ważny
    > jest cel zakupu, a nie dowód zakupu (art. 1 konsumenckiej ustawy).

    Wziąłeś fakturę na firmę tak dla kaprysu czy może żeby odliczyć VAT i
    wrzucić w koszty?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-02-11 16:36:35
    Od: <s...@a...pl>

    > Wziąłeś fakturę na firmę tak dla kaprysu czy może żeby odliczyć VAT i wrzucić
    > w koszty?

    Wziąłem, bo sprzedawca sprzedaje tylko osobom prowadzącycm DG (hurt lub
    pseudohurt). Czy handlując pralkami mam iść do innego sklepu, aby kupić dla
    siebie do domu?