  • 1. Data: 2003-02-14 18:00:18
    Temat: zakupy teraz - dzialalność w kwietniu
    Od: "slejo" <s...@g...univ.gda.pl>

    Witam!

    Dzialalność gospodarczą rozpoczynam w kwietniu (wcześniej złożę ofcoz
    wniosek).
    Ale chętnie kupiłbym już teraz pare rzeczy "na firme"..
    Aparat cyfrowy, laptop, domeny .pl, itp....

    Czekać do kwietnia z zakupami czy robić to już teraz..
    I jak to się będzie miało do wrzucania w koszty i odlizcania Vatu przy Kpir.

    O jakie dokumenty mam prosic sprzedawcę.. fakture VAT na moj NIP.. bo chyba
    nie paragon.. a propos.. mozna fakture Vat wystawić tylko na NIP nazwisko i
    imię.. bez REGONU ?

    Z góry dzieki za porady!

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Szyszkowski
    s...@g...univ.gda.pl

  • 2. Data: 2003-02-16 18:21:02
    Temat: Re: zakupy teraz - dzialalność w kwietniu
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "slejo" <s...@g...univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chyba
    > nie paragon.. a propos.. mozna fakture Vat wystawić tylko na NIP nazwisko

    nie mozesz dokonywac zakupow na firme juz teraz.
    pozostaje Ci:
    - czekac
    - lub "kupic" kilka rzeczy na siebie (bierz faktury prywatnie, na siebie)
    a po rozpoczeciu dzialalnosci - wciagnac to na firme obliczajac wartosc
    na podstawie faktur zakupu.

    ja na Twoim miejscu odpuscilbym sobie zakup sprzetu, itp.
    bedziesz mial wiecej roboty :) a nic tak naprawde nie zyskasz.
    domeny .pl mozesz rejestrowac na siebie (osoba prywatna),
    a nastepnie po rozpoczeciu dzialania - cesja praw do domeny na firme.