eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizaliczka miesięczna PIT a kwota wolna od podatku i ulga na dzieci › Re: zaliczka miesięczna PIT a kwota wolna od podatku i ulga na dzieci
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaliczka miesięczna PIT a kwota wolna od podatku i ulga na dzieci
    Date: Mon, 14 Jan 2008 21:52:23 +0100

    Adam Faszcza wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie tu się dziwiłem najbardziej - sympatyczna pani powiedziała
    > mi, że tu nie ma mowy o żadnej "kwocie wolnej" ani "uldze", tylko że
    > zaliczkę oblicza się wiedług skali podatkowej, która uwzględnia co
    > prawda odjęcie od podatku 586,85 zł, ale nie jest to żadna kwota
    > wolna ani ulga, i zaliczka zaliczką, a rozliczenie roczne rozliczniem
    > rocznym, i co ma piernik do wiatraka.

    W sensie formalnym miała rację. Nie ma w przepisach czegoś takiego jak
    "kwota wolna"
    Dlatego wstawiłem cudzysłów. Można mówić o kwocie zmniejszającej
    podatek i z tej kwoty da się skorzystać "2 razy" przy rozliczeniu wspólnym.
    Finansowo daje to efekt nazywany "kwotą wolną"

    > Ale będę próbował :)

    Po namyśle podejrzewam, że usyskasz jedynie decyzję ograniczającą
    zaliczki do wysokości jak przy rozliczeniu wspólnym
    (czyli kowta zmniejszająca podatek i progi), ale bez możliwości odliczenia
    ulgi na dzieci.
    Ulgi i odliczenia, to już kwestia
    dodatkowa chyba - za czasów mojego wniosku były jakieś ulgi
    remontowo-budowlane
    i nie sądzę (nie przypominam sobie), żeby US pozwalał wtedy przy zaliczkach
    uwzględniać już te poniesione,
    a ujmowane na koniec roku w pIT-O wydatki w trakcie roku.