  • 1. Data: 2003-04-16 11:30:03
    Temat: zaliczka na podatek dochodowy
    Od: "MyName" <t...@N...gazeta.pl>

    Znajoma dostała od swojego pracodawcy PIT'a (tego, który co roku pracodawca
    wręcza pracownikowi). Na tym formularzu jej Przychód wynosi: 4 157.67,
    Dochód: 3 098,81 a zaliczka: 0 (słownie: zero). Wynika z tego, że Pracodawca
    nie odprowadzał do Urzędu Skarbowego zaliczki na podatek dochodowy. W związku
    z tym pytań kilka:
    1) Jak wytłumaczyć nieodprowadzenie zaliczki przez Pracodawcę - czy to było
    zgodne z prawem?
    2) Jeżeli było to działanie niezgodne z prawem, to kto teraz musi uregulować
    niedopłatę w Urzędzie Skarbowym? Pracodawca czy Pracobiorca?

    Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi przybliżające do rozwiązania tej
    zagadki.

  • 2. Data: 2003-04-16 11:59:41
    Temat: Re: zaliczka na podatek dochodowy
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "MyName" <t...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > niedopłatę w Urzędzie Skarbowym? Pracodawca czy Pracobiorca?
    >
    > Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi przybliżające do rozwiązania tej

    Czy ty tu wróżki szukasz?
    Umowa o pracę, czy zlecenie, czy o dzieło.
    jeżeli praca to jaka jest stawka brutto miesięczna.
    Ile miesięcy pracuje, cały rok, czy mniej, podaj ile było wpisane koszty
    uzyskania przychodu.
    Czemu od razu nie odprowadzał? Może nie odporwadzał, bo nie było co
    odprowadzać.

  • 3. Data: 2003-04-16 12:01:02
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "MyName" <t...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Znajoma dostała od swojego pracodawcy PIT'a (tego, który co roku
    pracodawca

    acha i ile jest wpisene ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
    A może byś z któregoś miesiąca zus rmua podał.

  • 4. Data: 2003-04-16 14:51:32
    Od: "Cezar" <h...@w...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "MyName" <t...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > pracodawca
    >
    > acha i ile jest wpisene ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
    > A może byś z któregoś miesiąca zus rmua podał.

    A może trochę grzeczniej będziesz udzielał tej odpowiedzi. Zachowujesz się
    jakbyś w fiskusie pracował.
    Jeżeli tak jest w istocie, to pamiętaj, że pytanie jest zadane przez
    podatnika, który takich jak Ty na razie musi utrzymywać. Pamiętaj również,
    że chamstwo reprezentowane przez poborców podatkowych może mieć swoje
    granice i podatnik idąc za przykładem innych krajów, może odmówić płacenia
    podatku źle inwestowanego. Wtedy będziesz zmuszony swoje zdolności Tarota
    przenieść do rzeczywistości tyle, że dla chleba, a nie dla pomocy niesionej
    podatnikowi.

  • 5. Data: 2003-04-16 17:03:32
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Cezar" <h...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A może trochę grzeczniej będziesz udzielał tej odpowiedzi. Zachowujesz się
    > jakbyś w fiskusie pracował.

    Hasło o wróżkach jest tutaj standardowym hasłem, w momencie kiedy w liście
    jest za mało danych, żeby coś konkretnego odpowiedzieć.
    Jak narazie to ty pierwszy się obraziłeś.

> [...]
    > podatku źle inwestowanego. Wtedy będziesz zmuszony swoje zdolności Tarota
    > przenieść do rzeczywistości tyle, że dla chleba, a nie dla pomocy

    To nie moja wina, że jesteś bojowo nastawiony do świata i wszystko
    interpretujesz na anty.
    Uśmiechaj się częściej, to zobaczysz, że jest trochę inaczej niż myślisz.

    Nadal od MyName czekam na dane, to mu przeliczę pit i powiem czy się zgadza,
    czy nie.

    p.s. dla twojej wiadomości. nie jestem urzędnikiem i ty akurat ze swoich
    podatków mnie nie utrzymujesz.

  • 6. Data: 2003-04-16 19:23:11
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MyName" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Znajoma dostała od swojego pracodawcy PIT'a (tego, który co roku
    pracodawca
    > wręcza pracownikowi).
    Re: Z tego wynika, że jest to prawdopodobnie PIT-11. Zakładam, że była to
    umowa o pracę i stosunek pracy trwał 12 miesięcy.

    Na tym formularzu jej Przychód wynosi: 4 157.67,
    > Dochód: 3 098,81 a zaliczka: 0 (słownie: zero). Wynika z tego, że
    Pracodawca
    > nie odprowadzał do Urzędu Skarbowego zaliczki na podatek dochodowy.
    Re: Bo i nie miał czego. Po odjęciu od wyliczonej zaliczki na podatek
    dochodowy składki na ubezpieczenie zdrowotne, kwota zapłaty zaliczki
    podatkowej zapewne wyniosła "0"

    W związku
    > z tym pytań kilka:
    > 1) Jak wytłumaczyć nieodprowadzenie zaliczki przez Pracodawcę - czy to
    było
    > zgodne z prawem?
    Re: Jak wyżej

    > 2) Jeżeli było to działanie niezgodne z prawem, to kto teraz musi
    uregulować
    > niedopłatę w Urzędzie Skarbowym? Pracodawca czy Pracobiorca?
    Re: Założenie błędne - odpowiedź niemożliwa.

    Dla pełnego zrozumienia tematu sporządź sobie w excelu listę płac z
    pozycjami :
    1) Wynagrodzenie brutto
    2) Składki na ubezpieczenie społeczne płatne przez pracownika
    3) Podstawa do obliczenia zaliczki na podatek (poz.1 minus poz. 2)
    4) Oblicz zaliczkę na podatek
    5) Oblicz zdrowotne od podstawy jak w poz. 3
    6) Odejm od zaliczki ubezpieczenie zdrowotne.
    Pamiętaj o uwzględnieniu tzw. podatkowego odpowiednika kwoty wolnej
    (miesięcznie) i zryczałtowanych KUP.
    Wstawiaj następnie w polu "1" różne kwoty i patrz co Ci wychodzi w polach
    "zaliczka do wpłaty do US" i "ubezpieczenie zdrowotne". Dosyć ładnie wygląda
    to na wykresach.
    AR