    From: /sl <w...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaliczka w wdt
    Date: Fri, 02 Jul 2004 08:35:01 +0200
    Sender: w...@o...pl@cerber.farmacol.com.pl

    Dnia 7/2/2004 7:59 AM, Użytkownik Alter Native napisał:

    > No właśnie nie do końca. Znam opinie ludzi zajmujących się tymi sprawami,
    > którzy twierdzą, że w przypadku wdt nie ma obowiązku fakturowania zaliczki i
    > tym samym naliczania vatu należnego.
    > Obowiązek podatkowy powstaje tylko wówczas, gdy podatnik przedstawi w US
    > zabezpieczenie majątkowe kwoty zwrotu różnicy podatku z tytułu tego
    > eksportu. Jeżeli ten warunek będzie spełniony wówczas wykaże w deklaracji
    > vat ową zaliczkę ze stawką 0%, ale tylko gdy zaliczka wynosi pow. 50%
    > wartości sprzedaży. Gdy zaliczka jest mniejsza niż 50 % nie ma obowiązku
> [...]

    Nie bardzo rozumiem kombinacji z zabezpieczeniem majątkowym, no ale
    załóżmy że jest tak jak mówisz, czyli obowiązek podatkowy powstaje tylko
    wtedy gdy zabezpieczenie istnieje. Jednak nie bardzo mogę się zgodzić ze
    stwierdzeniem, że drugim warunkiem jest zaliczka przekraczająca 50%.
    Przypadek eksportu jest uregulowany w art. 19 ust 12 i tu jest 50%,
    natomiast WDT to art. 20 ust. 3 i tu nie ma mowy o 50% lecz o "całości
    lub części ceny" czyli podobnie jak w zaliczkach krajowych. Nie wiem czy
    zwrot "ceny" z art. 20 ust 3 oznacza to samo co "należności" z art. 19
    ust 11 ale zakładam, że tak.

    --
    /sl