    From: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zamknięcie DG
    Date: 7 Jan 2008 18:46:46 GMT

    > Na kasę fiskalną *też* są limity.
    > Co wprowadza czasem zamieszanie, niewiele ale różnią się od limitów
    > na "wejście w VAT".
    > I bardziej skomplikowane, bo z wyłączeniami (znaczy że jak niektóre
    > towary sprzeda się nawet w minimalnej ilości, to pod kasę się podpada).

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas
    rejestrujących (pewnie z aktualizacjami): 40 tys. zł (lub 20 tys. zł)
    z wyłączeniem, jak piszesz, paru rzeczy. M.in. aparatów foto (dlaczego
    akurat tego, to nie wiem, heh).

    > Zależy CO sprzedaje.
    > Jak sprzeda jeden komputer za 1000 zł to AFAIK nie.
    > Jak sprzeda jeden fotoaparat za 100 zł (słownie sto) to tak,
    > bo jest wyłączenie ze zwolnienia dla fotoaparatów :>

    Bez aparatów; a nawet jak jakiś znajdę, to sprzedam innej firmie,
    albo zlikwiduję, bo skoro muszę szukać, to popsuty. :)

    Dodatkowo znajomy księgowy mi powiedział, że sprzedawać muszę tylko
    rzeczy z wyposażenia (ŚT, znaczy >3500 zł, nie mam), czyli praktycznie
    te, które były kupione za więcej niż 1500 zł. Jako że prowadziłem DG
    wybitnie usługową, to mam raptem notebooka, komputer, monitor czy dwa,
    drukarkę. W sumie tych powyżej 1500 jest za niecałe 8000 zł brutto, ale
    zawsze to lepiej nie płacić 1450 zł VAT-u, niż płacić, prawda? :-)

    p.

    PS Ogólnie sens oddawania VAT-u przy likwidacji widzę, ale ZUPEŁNIE nie
    widzę sensu oddawania VAT-u po cenach zakupu. Taki należny VAT powinien
    się zmniejszać z upływem czasu.