  • 1. Data: 2008-01-04 17:20:57
    Temat: zamknięcie DG
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Witam,

    Przy zamykaniu trzeba płacić VAT tylko za rzeczy, które są
    w środkach trwałych? Jak kupiłem ze 3 miesiące temu niszczarkę
    (za mniej niż 3500 zł :>) i nie wprowadziłem jej na ŚT, tylko
    po prostu odliczyłem w koszty, to też mam od niej VAT oddawać?

    p.

  • 2. Data: 2008-01-04 22:19:27
    Temat: Re: zamknięcie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jan 2008, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Witam,
    >
    > Przy zamykaniu trzeba płacić VAT tylko za rzeczy, które są
    > w środkach trwałych?

    Art.14 ustawy o VAT.
    Trzeba zwrócić uwagę, że chodzi o "towary w rozumieniu VAT", a nie
    "towary w rozumieniu podatku dochodowego".
    Definicja w art.2..6 ustawy o VAT:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    > Jak kupiłem ze 3 miesiące temu niszczarkę
    > (za mniej niż 3500 zł :>) i nie wprowadziłem jej na ŚT, tylko
    > po prostu odliczyłem w koszty, to też mam od niej VAT oddawać?

    Niestety tak :(

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-01-06 17:07:29
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Niestety tak :(

    Czyli tak dla wszystkich sprzętów od początku działalności, nie ma
    znaczenia, że się zużyły i są stare, VAT od wartości zakupu?

    To już wolę je sprzedać jakiejś znajomej osobie fizycznej, a potem
    od niej już prywatnie odkupić. Wtedy VAT tylko od wartości sprzedaży
    po cenie rynkowej i nie będę tak stratny, prawda? Mam nadzieję, że
    to legalne, hehe.

    p.

  • 4. Data: 2008-01-06 18:04:59
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> napisal:
    > Czyli tak dla wszystkich sprzętów od początku działalności, nie ma
    > znaczenia, że się zużyły i są stare, VAT od wartości zakupu?

    Alez skad. Srodek trwaly i elementy wyposazenia mozna likwidowac.

> [...]
    > od niej już prywatnie odkupić. Wtedy VAT tylko od wartości sprzedaży
    > po cenie rynkowej i nie będę tak stratny, prawda? Mam nadzieję, że

    a) zaopatrz sie w kase fiskalna,
    b) uwazaj, abys sobie i znajomemu czterech liter nie odstrzelil
    w przypadku ewentualnej transakcji dotyczacej samochodu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-01-06 18:12:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 6 Jan 2008 17:07:29 GMT, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

> [...]
    >od niej już prywatnie odkupić. Wtedy VAT tylko od wartości sprzedaży
    >po cenie rynkowej i nie będę tak stratny, prawda? Mam nadzieję, że
    Sprzedac po cenie rynkowej - tak.
    Odkupic od tej osoby - owszem - ale skoro ta osoba kupila od Ciebie
    rozne przedmioty z zamiarem dalszej odsprzedazy to prowadzi
    niezarejestrowana dzialalnosc gospodarcza.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 6. Data: 2008-01-06 20:19:48
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> wrote:
    > Alez skad. Srodek trwaly i elementy wyposazenia mozna likwidowac.

    No tak, jak są starsze niż 2 lata, to pewnie można.

    > a) zaopatrz sie w kase fiskalna,

    E, aż tak dużo tego nie mam. Ile limitu jest, 40 tys.?

    > b) uwazaj, abys sobie i znajomemu czterech liter nie odstrzelil
    > w przypadku ewentualnej transakcji dotyczacej samochodu.

    Na szczęście bez samochodu.

    p.

  • 7. Data: 2008-01-06 20:23:08
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:
    > Sprzedac po cenie rynkowej - tak.
    > Odkupic od tej osoby - owszem - ale skoro ta osoba kupila od Ciebie
    > rozne przedmioty z zamiarem dalszej odsprzedazy to prowadzi
    > niezarejestrowana dzialalnosc gospodarcza.

    Hehe, OK. No to nie odkupię, trudno, obejdę się bez, po zamknięciu
    DG i tak już nie będą mi potrzebne, jakby bez problemu mogły sobie
    leżeć, to by sobie leżały, ale jak mam robić komuś kłopot, to nie.

    p.

  • 8. Data: 2008-01-07 00:27:28
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> napisal:
    > E, aż tak dużo tego nie mam. Ile limitu jest, 40 tys.?

    Limit to masz na uwatowienie. Jak sprzedajesz osobom fizycznym,
    to sie fiskalizujesz :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-01-07 04:50:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2008, Jacek_P wrote:

    > Limit to masz na uwatowienie.

    Na kasę fiskalną *też* są limity.
    Co wprowadza czasem zamieszanie, niewiele ale różnią się od limitów
    na "wejście w VAT".
    I bardziej skomplikowane, bo z wyłączeniami (znaczy że jak niektóre
    towary sprzeda się nawet w minimalnej ilości, to pod kasę się podpada).

    > Jak sprzedajesz osobom fizycznym,
    > to sie fiskalizujesz :(

    Zależy CO sprzedaje.
    Jak sprzeda jeden komputer za 1000 zł to AFAIK nie.
    Jak sprzeda jeden fotoaparat za 100 zł (słownie sto) to tak,
    bo jest wyłączenie ze zwolnienia dla fotoaparatów :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-01-07 04:52:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jan 2008, Jacek_P wrote:

    > Alez skad. Srodek trwaly i elementy wyposazenia mozna likwidowac.

    Ano można.
    Pewien problem stanowi, od czasu do czasu pojawiający się pośrednio
    w różnych formach problem-pytanie; zastrzegam z góry, że nie było
    dotąd "raportu" o skorzystaniu z tego przez US (co niczego nie
    dowodzi).
    Mamy coraz większy stosik ustaw, a to o ochronie środowiska, a to
    o składowaniu, a to o rejestracji śmieci...
    Otóż:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 2
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    [...]
    4) przychodów wynikajšcych z czynnoœci, które nie mogš być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy,
    [...]
    Art. 9
    1. Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegajš wszelkiego rodzaju
    dochody, z wyjštkiem dochodów wymienionych [...]
    2. Dochodem ze Ÿródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie
    stanowiš inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego Ÿródła nad
    kosztami ich uzyskania osišgnięta w roku podatkowym.
    ---

    Pytanie: czy NIEPRAWIDŁOWA likwidacja, czyli niezgodna z prawem,
    czyli *ewentualne* niedopatrzenie, komu należało powierzyć (!)
    likwidację np. sprzętu elektronicznego, może powodować uznanie,
    że nie podlega ona pod podatek dochodowy, a tym samym "zniknięcie"
    z EST/EW/spisu jest bezprawne i należy przekwalifikować je na
    "przekazanie na cele nie związane z DG"?
    Czy "tylko" może spowodować donos (ze strony US) do właściwego
    organu?
    :)

    pzdr, Gotfryd