    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 9 Mar 2012 01:34:36 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: zamkniecie firmy i zwrot podatku vat

    On Thu, 8 Mar 2012, oneir wrote:

    > chyba bede musial pokazac te papiery komus na zywo,

    Chyba tak.
    Bo mechanizm działania jest prosty - "grupowicz dostaje odpowiedz na
    to o czym NAPISAŁ, a nie na to o czym myslał".
    Z korekta na "i nie na to co naprawdę zrobił" ;)

    > a wiec tak, napisze co zrobilem, a ty powiesz mi czy mam zaniesc korekte vat
    > 7 sprzed 5 lat, i oddanie tej kasy na konto us, bo podejrzewam ze na tym sie
    > zakonczy
    >
    > przez x czasu przepisywalem kwote 200 pln z pola: podatek naliczony - do
    > odliczenia w formularzu vat 7 k i automatycznie pojawiala sie ona w polu
    > kwota do przeniesienia na nastepny okres i nastepny rok,

    Zakładajac, że w okolicy czasu kiedy ta kwota się pojawiła *jakies*
    obroty były (choćby 1 zł oVATowanego przychodu :>), to dotad wszystko OK.

    > ta sama kwote, w swojej niewiedzy umieszczalem w pit 36 w polu koszty
    > uzyskania przychodow (jak rozumiem blednie

    Najwyrazniej dobrze rozumiesz.

    > ale us przez kilka lat sie nie przyczepil

    Bo nie wiedzieli.
    Jakby wpadli na kontrolę, to by im oczy z orbit wyszły ;)

    > to robilem tak dalej) a na koniec oddal mi ta kwote

    Cos zrozum: oddali SŁUSZNIE. Przy założeniu jak wyżej.
    Jeszcze raz: *oddziel* VAT od dochodowego! To że raz pomieszałes
    już wystarczy ;)

    > czyli jak upewniles sie ze masz do czynienia z totalnym amatorem :)
    >
    > mam nadzieje ze juz wiesz co nawyprawialem i powiesz mi jak temu zaradzic,

    Już napisał Ci Roman.
    Dojdzie liczenie odsetek. Ewentualnie (wersje niżej).

    > nie nameczajac sie zbynio :)

    A to zupełnie inne pytanie, bo bez "męczenia się" masz wersję aktualna,
    czyli wykroczenie, które może ujsc na sucho przez niewykrycie.

    > tak zeby us myslal ze wszytko jest ok, skor przez tyle czasu sie nie
    > skapneli, no chyba ze jak odkryja ta malwersacje to "wsadza mnie do
    > wiezienia"

    Aż tak to *raczej* nie :)

    Intryguje mnie za to ZUPEŁNIE inna sprawa: długo przepisywałes ten
    VAT naliczony. OK.
    Z tego wychodzi wniosek, że opodatkowanych przychodów NIE BYŁO,
    bo bys go po prostu potracił, prawda?
    No to mam proste pytanie: OD CZEGO odejmowałes te (nieprawidłowo
    policzone, ale to drugorzędne dla tej sprawy) koszta, że
    umieszcz*a*łes (czyli >1 raz) je w PIT-36?
    Bo cos mi się zdaje, że cos tu nie gra ;)
    (a jesli gra, czyli tych kosztów NIE odejmowałes od INNYCH przychodów,
    to nie ma sprawy, bo podatek się nie zmieni i nie będzie odsetek,
    wystarczy "goła" korekta PIT).

    pzdr, Gotfryd